Numărul persoanelor care aleg să gătească sau să comande mâncare acasă a crescut. Schimbarea afectează restaurantele, însă aduce câștiguri pentru supermarketuri și platformele de livrare

Retail   
Numărul persoanelor care aleg să gătească sau să comande mâncare acasă a crescut. Schimbarea afectează restaurantele, însă aduce câștiguri pentru supermarketuri și platformele de livrare

Potrivit cifrelor furnizate de Rabobank și Eurostat, volumul vânzărilor cu amănuntul de produse alimentare, ajustat în funcție de inflație, în supermarketuri, hipermarketuri și magazine similare, a crescut cu +1,5% în zona euro, între luna ianuarie și luna mai a anului acesta. În ceea ce privește barurile și restaurantele, indicatorul a scăzut cu -0,3%, arată Reuters.

Cifrele ajustate la inflație sugerează că vânzările din supermarketuri se redresează mai repede decât cele din restaurante, în special pentru mesele obișnuite din timpul săptămânii, potrivit unui analist în sectorul alimentar de consum al Rabobank, Maria Castroviejo. Aceasta a adăugat că a crescut popularitatea mâncărurilor gata preparate, a sandvișurilor și a salatelor, arată BiziDay.

Urmărește-ne și pe Google News
Profi retrage un produs de la vânzare. Mesaj-alertă către clienți FOTO CITEȘTE ȘI Profi retrage un produs de la vânzare. Mesaj-alertă către clienți FOTO

Această schimbare sugerează o revenire a consumului de mâncare făcută sau livrată acasă de pe timpul pandemiei de Covid-19, când oamenii nu puteau ieși din casă din cauza restricțiilor. Serviciile de livrare de mâncare acasă au înregistrat vânzări record, deși au întâmpinat dificultăți odată cu ridicarea restricțiilor.

Delivery Hero, compania care deține Glovo și Foodpanda, precizat că consumatorii ies mai puțin să mănânce în localuri în perioadele cu dificultăți economice, dar vor comanda mâncare ca alternativă mai ieftină. Acest fenomen a fost observat în special odată cu apariția politicilor tarifare ale președintelui Donald Trump, care au contribuit la incertitudinea economică și au dus la o creștere a persoanelor care aleg să nu mai mănânce la restaurant.

Comanzi, mănânci și fugi înainte să plătești: Fenomen exploziv în Italia CITEȘTE ȘI Comanzi, mănânci și fugi înainte să plătești: Fenomen exploziv în Italia

Un sondaj realizat de Hellofresh, un producător german de “kituri” de preparare a mâncării (pachete cu ingrediente porționate), pe un eșantion de cincii mii de adulți americani, a arătat că 40% dintre respondenți au declarat că au comandat mai multe astfel de kituri în ultimele 12 luni. În plus, 93% dintre respondenți se așteaptă să gătească la fel de mult ca anul trecut sau mai mult în anul următor.

Dintre persoanele care intenționează că gătească mai mult acasă, în următorul an, mai mult de trei sferturi afirmă că economia este un factor important în această decizie, arată Reuters. De asemenea, mersul la magazinele alimentare a depășit constant deplasările la restaurante și baruri în SUA, potrivit datelor furnizate de Placer.ai, o firmă de monitorizare a traficului pietonal. Mai exact, datele au arătat că deplasările la magazinele alimentare au crescut cu +1,3% în iunie față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce în aceeași lună vizitele la restaurante au scăzut cu -0,4%.

viewscnt
Afla mai multe despre
restaurante
supermarket
mancare