Grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, care deține și brandul Mega Image, anunță vânzări nete din trimestrul 1 de 23,3 miliarde de euro, în creștere cu 5,0% la cursuri de schimb constante și cu 7,1% la cursuri de schimb reale.
Vânzările nete au fost influențate pozitiv cu 2,9 puncte procentuale la cursuri de schimb constante de achiziția Profi și negativ cu 1,0 puncte procentuale de închiderea magazinelor Stop & Shop și încetarea vânzărilor de tutun în Olanda și Belgia.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Achiziția Profi este estimată să adauge aproximativ 3 miliarde de euro la vânzări nete, este anunțat.

Vânzările comparabile din trimestrul 1 au fost în creștere cu 3,1% în SUA și cu 3,7% în Europa.
Vânzările online ale Ahold Delhaize au crescut cu 13,7% în trimestrul 1 la cursuri de schimb constante și cu 15,4% la cursuri de schimb reale.
În februarie era anunțat că performanțele bune ale Delhaize, Albert Heijn și Bol.com – care a obținut cele mai bune vânzări trimestriale din istorie – au colorat cifrele grupului olandezo-belgian Ahold Delhaize, care deține și brandul Mega Image.
Marja din SUA a fost sub presiune. Iar directorul grupului vede cu ochi buni recenta preluare a rețelei urbane Profi din România.

Pentru întregul an financiar, Ahold Delhaize a realizat vânzări de 89,4 miliarde de euro, un profit operațional subiacent de 3,6 miliarde și o marjă de 4%. Și în acest an, retailerul se așteaptă să obțină o marjă de aproximativ 4%.
Anul a început bine, spunea atunci directorul executiv Frans Muller. Acesta se declară optimist și crede că achiziția rețelei Profi din România va genera vânzări suplimentare de aproximativ 3 miliarde, în timp ce închiderea magazinelor Stop & Shop neperformante din SUA a fost finalizată.