Românii se așteaptă la venituri mai mari ca urmare a creșterii economiei, dar nu suficiente pentru a cumpăra mai mult

Românii se așteaptă la venituri mai mari ca urmare a creșterii economiei, dar nu suficiente pentru a cumpăra mai mult
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 14 oct 2015

Românii se așteaptă la venituri mai mari, ca urmare a creșterii economiei, dar dorința de cumpărare rămâne la un nivel scăzut, veniturile fiind suficiente doar pentru acoperirea nevoilor de zi cu zi, potrivit unui sondaj realizat de compania de cercetare GfK în trimestrul al treilea.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

”Creșterea economică are un efect pozitiv asupra așteptărilor cetățenilor în ceea ce privește veniturile. În luna septembrie, indicatorul corespunzător a crescut cu doar 2,8 puncte, până la 21,3 puncte, comparativ cu luna iunie. Cu toate acestea, în contextul comparației cu aceeași lună a anului trecut, creșterea este relativ mare, și anume de 16 puncte”, se arată în raportul GfK Climatul de consum în Europa pentru al treilea trimestru al anului 2015.

GfK notează că în pofida acestui fapt, veniturile sunt de regulă suficiente doar pentru acoperirea nevoilor de zi cu zi și, pe cale de consecință, dorința de a cheltui în România rămâne la un nivel scăzut.

”Cu -6,4 puncte, aceasta continuă să se situeze în intervalul negativ, deși o creștere de 5,1 puncte a fost înregistrată în raport cu luna iunie”, arată raportul.

În ceea ce privește evoluția economiei, GfK arată că, deși previziunile economice în trimestrul al treilea au scăzut cu 2,8 puncte până la nivelul actual de 18,5 puncte, comparativ cu aceeași lună a anului trecut, s-a înregistrat o creștere semnificativă de aproape 15 puncte.

La nivel european, evenimentele din Grecia, crizele și războaiele din Orientul Apropiat și Orientul Mijlociu și problema refugiaților au afectat starea de spirit a consumatorilor din Europa în decursul celui de-al treilea trimestru.

Climatul de consum EU28 a scăzut din luna iunie cu jumătate de punct, ajungând la 10,3 puncte, potrivit GfK Climatul de consum Europa în 15 țări europene.

Concluziile GfK Climatul de consum Europa sunt preluate dintr-un sondaj cu privire la consum realizat în numele Comisiei Europene în toate țările Uniunii Europene. Aproximativ 40.000 de persoane participă lunar la sondaj în cele 28 de țări. 

viewscnt
Afla mai multe despre
gfk
sondaj
români
venituri
cumpărături