Vânzările cu amănuntul din Statele Unite au crescut cu 0,5% în luna iulie, susținute de cererea pentru automobile și de promoțiile agresive derulate de Amazon și Walmart, potrivit datelor Departamentului Comerțului, citate de Reuters.
Creșterea vine după o revizuire pozitivă a datelor din iunie, când vânzările au avansat cu 0,9%, atenuând temerile privind o încetinire economică accentuată, scrie News.ro.

Principalul motor a fost sectorul auto, unde vânzările au urcat cu 1,6%, sprijinite și de achizițiile de vehicule electrice înainte de expirarea creditelor fiscale la 30 septembrie.
Vânzările online au avansat cu 0,8%, iar cele de îmbrăcăminte cu 0,7%, în timp ce cele de mobilă și articole sportive au consemnat salturi peste 1%. În schimb, cheltuielile la restaurante și baruri au scăzut cu 0,4%, un semnal de presiune asupra finanțelor gospodăriilor.
Pe baza ajustării pentru inflație, vânzările de retail de bază au crescut cu 0,3%, oferind un început solid pentru trimestrul al treilea. Totuși, analiștii avertizează că piața muncii slăbită și prețurile mai mari la bunuri și servicii vor frâna consumul.
Un sondaj al Universității din Michigan arată că sentimentul consumatorilor s-a deteriorat în august, iar așteptările inflaționiste pe 12 luni au crescut la 4,9%, față de 4,5% în iulie.

În pofida discuțiilor privind o posibilă reducere a dobânzii de referință de către Rezerva Federală, economiștii spun că datele actuale nu susțin un astfel de pas în septembrie. Importurile s-au scumpit cu 0,4% în iulie, pe fondul tarifelor mai ridicate, ceea ce a contribuit la stagnarea producției industriale.
”Fundamentele economice încep să se slăbească vizibil, iar impactul tarifelor va limita tot mai mult cererea consumatorilor în lunile următoare”, a avertizat Lydia Boussour, economist-șef la EY-Parthenon.