În urma unui dialog cu Comisia Europeană și cu Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPC) a autorităților naționale de protecție a consumatorilor, Expedia și Lastminute.com s-au angajat să informeze mai bine consumatorii cu privire la drepturile lor și să se asigure că primesc rambursarea biletelor în termen de 14 zile în cazul anulării unui zbor de către compania aeriană, informează un comunicat al Executivului comunitar.
În urma dialogului, Expedia și Lastminute.com au semnat următoarele angajamente: în cazul zborurilor anulate, cele două agenții vor transfera rambursările de la compania aeriană către consumator în termen de 7 zile de la data la care agenția de voiaj online primește rambursarea de la compania aeriană, rezultând o rambursare în maximum 14 zile pentru consumatori. În plus, acestea au declarat că au lichidat orice restanțe în ceea ce privește rambursările, scrie Agerpres.

În plus, datele de contact ale agențiilor de turism online, cum ar fi numerele de telefon și adresele de e-mail, vor fi furnizate în sau prin intermediul secțiunilor de asistență sau “contactați-ne” de pe site-urile lor web, astfel încât consumatorii să poată intra cu ușurință în contact cu acestea.
De asemenea, informațiile privind beneficiile specifice legate de diferitele pachete de servicii oferite de agențiile de turism online vor fi mai clare pentru consumatori, aceștia vor fi informați în mod clar cu privire la drepturile lor legale în temeiul Regulamentului privind drepturile pasagerilor aerieni la redirecționare sau rambursare în cazurile în care compania aeriană își anulează zborurile. De asemenea, aceștia vor fi informați în mod clar dacă zborul a fost anulat.
Înțelegerea prevede că consumatorii vor fi informați în mod clar cu privire la consecințele pe care serviciile specifice oferite de intermediarii companiilor aeriene le pot avea asupra drepturilor consumatorilor în cazul unei perturbări a zborului (de exemplu, atunci când se anulează doar un segment al unei călătorii, este posibil ca cel de-al doilea segment să trebuiască să fie plătit în cazul în care nu există nicio legătură între zborurile care constituie călătoria).

Lastminute.com a fost de acord să pună în aplicare majoritatea acestor angajamente începând cu 1 iulie 2025, cu punerea în aplicare deplină până la 1 septembrie 2025, în timp ce Expedia a declarat că practicile sale sunt în conformitate cu angajamentele de mai sus.
Acest dialog, condus de Agenția suedeză pentru protecția consumatorilor, a urmărit să încurajeze agențiile de turism online să adopte în mod voluntar practici care să îmbunătățească protecția consumatorilor și cunoașterea drepturilor acestora, precum și respectarea de către platformă a legislației UE. Acesta se bazează pe acțiunea coordonată din 2023 condusă de Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor, care a obținut aceleași angajamente din partea Edreams ODIGEO, a Grupului Etraveli și a Kiwi.com. Astfel, numărul total al agențiilor de turism online majore care aderă la aceleași angajamente ajunge la cinci.
Rețeaua autorităților europene de protecție a consumatorilor va monitoriza dacă Expedia și Lastminute.com au pus în aplicare în mod corect angajamentele până la termenul convenit. Rețeaua va continua, de asemenea, să monitorizeze punerea în aplicare a angajamentelor de către Edreams ODIGEO, Etraveli Group și Kiwi.com. Rețeaua va continua, de asemenea, să promoveze aceste angajamente în rândul altor agenții de turism online.