Exporturile maritime de motorină ale Rusiei au scăzut cu 5% în iulie față de luna precedentă, la aproximativ 3,26 milioane de tone metrice, din cauza producției mai scăzute ca urmare a reviziilor rafinăriilor autohtone și a creșterii cererii interne, conform datelor de transport maritim LSEG și surselor de piață, citate de Reuters.
Livrările de motorină prin portul rus Primorsk din Marea Baltică, cel mai mare terminal rusesc pentru exporturile de motorină cu conținut ultra-scăzut de sulf, au totalizat 1,26 milioane de tone în iulie, în scădere cu 11,3% față de iunie.
Turcia și Brazilia au rămas principalii importatori de combustibil diesel din Rusia.
Exporturile de motorină din porturile rusești către Turcia au scăzut în iulie la 1,25 milioane de tone, mai reduse cu 14% față de cele din iunie, în timp ce livrările maritime Brazilia s-au diminuat cu 29% față de iunie, la 0,37 milioane de tone.

Peste 400.000 de tone de diesel încărcate în porturile rusești sunt destinate transferurilor de la navă la navă în apropierea portului cipriot Limassol pentru descărcare sau comenzi pentru destinații ulterioare, care sunt încă necunoscute, arată datele privind transportul maritim.
Exporturile de motorină ale Rusiei către țările africane din iulie s-au diminuat cu un sfert față de luna precedentă, la aproximativ 0,69 milioane de tone, Marocul, Senegalul, Ghana și Libia fiind printre cei mai mari importatori.
Datele privind transportul maritim au arătat, de asemenea, că petroliere încărcate în mai cu aproximativ 110.000 de tone de combustibil diesel în porturile rusești au avut destinația marcată „pentru comenzi”, ceea ce înseamnă că punctele lor de descărcare fie nu sunt încă cunoscute, fie nu sunt declarate.