Producția de serie a noului sedan Lada Iskra din Rusia nu va începe înainte de martie sau aprilie 2026, a relatat site-ul auto 5 Koleso, citând un furnizor important de componente pentru producătorul de stat AvtoVAZ.
Deși lansarea oficială a vânzărilor a avut loc pe 20 iulie, modelul nu este disponibil în reprezentanțe, unde vânzătorii au răspuns întrebărilor cu asigurări vagi precum „va veni în curând” sau „mai așteptați puțin”, fără a menționa date concrete de livrare, potrivit publicației.
În iulie, doar 21 de unități Iskra au fost adăugate în baza națională de date privind vehiculele, conform Avtostat. Dintre acestea, 20 au fost înregistrate pe numele unor entități juridice — cel mai probabil modele de expunere în showroom — și doar una pe numele unui proprietar privat.

AvtoVAZ nu a explicat public motivul întârzierii producției, însă analiști din industrie au declarat pentru 5 Koleso, citați de The Moskow Times, că este probabil cauzată de lipsa unor componente, întreruperi în aprovizionarea cu piese electronice și probleme logistice mai ample.
Întârzierea evidențiază dificultățile cu care se confruntă industria auto rusă după retragerea constructorului francez Renault, care controla anterior AvtoVAZ, și impunerea sancțiunilor occidentale din cauza războiului din Ucraina. Multe piese provin acum din China și Turcia.
Datele oficiale din mai arată cât de departe este industria de autosuficiență.

Cel mai ridicat nivel de integrare a producției interne — cunoscut sub denumirea de „localizare” — se regăsește la modelul Lada Granta, cu doar 45,7%, potrivit Institutului Central de Cercetare Auto și Motoare Auto (NAMI), centru de stat aflat în subordinea Ministerului Industriei și Comerțului.
Aceasta contrastează puternic cu declarațiile anterioare ale directorului general AvtoVAZ, Maxim Sokolov, care afirmase că modelul Granta este „aproape 100%” localizat și că gama Lada, în ansamblu, depășește 90% localizare.