Retailerul polonez de jucării și îmbrăcăminte pentru copii Smyk a deschis primul său magazin fizic din Slovacia și se pregătește, urmând modelul de afaceri implementat în Polonia și România, să se extindă cu magazine proprii și pe piețele din Cehia și Bulgaria.
Compania poloneză este prezentă în România de 15 ani, la acest moment operând o rețea de 35 de magazine fizice, precum și un magazin online și o aplicație mobilă. Pe lângă România, Smyk mai deține magazine fizice în Polonia (210) și Ucraina (11).
Produsele companiei sunt disponibile în alte 20 de piețe europene și asiatice, prin intermediul unor parteneriate.

Smyk a decis acum să lanseze magazine proprii și platforme online și pe alte piețe, după modelul folosit în Polonia și România.
“Am implementat cu succes acest model omnicanal dovedit și în România (…). Intenționăm să-l replicăm și pe alte piețe din Europa Centrală și de Est, mai întâi în Slovacia, apoi în Republica Cehă și Bulgaria”, spune directorul general al companiei, Michal Grom, citat de agenția de știri PAP.
De asemenea, compania vrea să își consolideze poziția de lider în Polonia, să își dezvolte în continuare operațiunile din România, dar și să extindă cooperarea cu magazinele partenere.

Smyk a obținut venituri din vânzări de 2,25 miliarde de zloți (527 milioane euro) anul trecut, în creștere cu 6% raportat la anul precedent. Profitul operațional aproape s-a dublat, până la 119 milioane de zloți (28 milioane euro), de la 62 milioane de zloți în 2023.