Ungaria se luptă cu fenomenul shrinkflation

Ungaria se luptă cu fenomenul shrinkflation
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 ian 2024

Marii retaileri de alimente din Ungaria vor fi obligați de guvern ca, din martie, să afișeze avertismente pe ambalajele produselor ale căror dimensiuni au fost reduse, a anunțat Ministerul Economiei de la Budapesta, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

VEZI AICI ȘI Țara în care „shrinkflation” a devenit problemă de stat. Companiile vor fi obligate să publice vechile și noile gramaje ale produselor

Rata inflației în Ungaria a atins un vârf de 25% în primul trimestru al anului trecut, cel mai ridicat nivel din Uniunea Europeană, și autoritățile de la Budapesta se străduiesc să relanseze economia, în condițiile în care puterea de cumpărare a consumatorilor a scăzut, arată Agerpres.

Tranzacție - Producătorul apei minerale Keia – Izvorul Zăganului preia business-ul comerciantului de apă Lipova CITEȘTE ȘI Tranzacție - Producătorul apei minerale Keia – Izvorul Zăganului preia business-ul comerciantului de apă Lipova

Datele oficiale publicate luni arată că vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,8% în Ungaria în luna noiembrie, comparativ cu octombrie, dar au scăzut cu 8,7% în ritm anual în primele 11 luni din 2023, pe fondul diminuării consumului.

„În ultimele luni, fenomenul în care dimensiunea anumitor produse s-a redus, dar prețurile au rămas la fel sau chiar au crescut a generat o atenție sporită în mai multe țări. Această practică înșelătoare face ca la final consumatorii să primească mai puține produse pentru banii lor”, susține Ministerul Economiei de la Budapesta.

Conform noilor reguli, care vor intra în vigoare în luna martie și vor fi valabile timp de două luni, retailerii de alimente cu vânzări anuale de peste un miliard de forinți (2,9 milioane de dolari) vor fi obligați să pună avertismente pe produsele ale căror dimensiuni s-au redus comparativ cu perioada cuprinsă între 1 ianuarie 2020 și 1 iulie 2023.

LISTA Țigările se scumpesc din nou. Cât vor costa Camel, Winston sau Sobranie CITEȘTE ȘI LISTA Țigările se scumpesc din nou. Cât vor costa Camel, Winston sau Sobranie

De asemenea, producătorii de alimente, importatorii și furnizorii vor fi obligați să notifice retailerii cu privire la orice reducere a dimensiunii produselor.

„Deși credem că, în prima fază, gospodăriile se vor concentra inițial pe reducerea gradului de îndatorare și refacerea rezervelor, este posibil ca și consumul să înceapă să crească. Cu toate acestea, pentru ca această modificare să fie una de durată, trebuie restabilită încrederea consumatorilor, iar ăsta este un proces mai îndelungat”, susțin analiștii de la ING referindu-se la cele mai recente date cu privire la vânzările cu amănuntul.

LISTA ​Sute de produse alimentare s-au scumpit după ce Guvernul a mărit TVA CITEȘTE ȘI LISTA ​Sute de produse alimentare s-au scumpit după ce Guvernul a mărit TVA

Guvernul francez pregătește de asemenea un act normativ care să reglementeze modul de luptă cu inflația denumit „shrinkflation”, care solicită distribuitorilor să informeze consumatorii în cazul în care are loc o reducere a cantității unui produs. Deocamdată, proiectul este transmis Comisiei Europene pentru a se valida conformitatea cu o directivă europeană din anul 2015.

Actul normativ francez impune magazinelor să indice pe o etichetă plasată pe produs sau în apropierea acestuia dacă a fost redusă cantitatea în comparație cu un an în urmă, conform RFI.

Jumbo reclamă furturi masive CITEȘTE ȘI Jumbo reclamă furturi masive

În caz contrar, distribuitorii sunt pasibili să plătească o amendă de 15.000 de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
magazine
shrinkflation