Ford Motor anticipează că va deveni al doilea mare producător de vehicule electrice în doi ani, cu o capacitate de producție anuală de 600.000 de unități, a declarat vineri un director al grupului american, transmite Reuters.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Optimismul producătorului de automobile provine din creșterea cererii pentru noul său vehicul electric, pickup-ul Ford F-150 Lightning, cu rezervări care se apropie de 200.000, a declarat Lisa Drake, director pentru operațiuni al Ford America de Nord, scrie News.ro.
Reuters a relatat miercuri că Ford ar putea concura cu Stellantis pentru locul al treilea în cursa de producție a vehiculelor electrice până în 2025, în urma Tesla și a grupului Volkswagen, pe baza prognozelor de producție furnizate.
Vorbind la o conferință cu investitorii, Drake a spus că Ford lucrează pentru a integra pe verticală mai multe componente destinate vehiculelor electrice, inclusiv sisteme electronice, la fabricile existente care construiesc piese pentru vehicule cu combustie internă - o abordare modernă a muncii de pionierat a fondatorului Henry Ford în construirea multora dintre componente.
”Nu am folosit ”integrarea verticală în această industrie de mult timp”, a spus Drake, dar ”o veți observa mult mai mult”, pe măsură ce Ford și alți producători auto fac ttrecerea de la vehiculele cu combustie internă la cele electrice.
Ea a spus că Ford lucrează cu cinci furnizori mondiali de baterii pentru a produce și a ajuta la dezvoltarea celulelor de baterii pentru viitoarele sale vehicule electrice, cu scopul de a construi o capacitate de producție de 240 de gigawați-oră la nivel global, până în 2030.
Acești furnizori includ SK On, LG Energy Solution, CATL), BYD și Panasonic.
Ford se așteaptă să reducă costul bateriei pentru vehicule electrice la 80 de dolari pe kilowatt-oră la nivelul pachetului ”cu mult înainte de sfârșitul deceniului”, a spus Drake.