Consiliul Concurenței a sancționat distribuitorul de filme Intercomfilm Distribution și cinematografele Hollywood Multiplex cu amenzi în valoare totală de 107.571 lei (aproximativ 37.000 euro) pentru încheierea unei înțelegeri anticoncurențiale pe piața exploatării de filme în cinematografe.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Atât Intercomfilm Distribution, cât și Hollywood Multiplex Operations au recunoscut faptele și, ca urmare, au beneficiat de reducerea cuantumului amenzilor, în conformitate cu dispozițiile legale, se arată într-un comunicat al autorității.
Compania Intercomfilm Distribution a fost sancționată cu 7.675 lei, iar Hollywood Multiplex Operations cu 99.896 lei.
Hollywood Multiplex deține cinematograful din centrul comercial București Mall și aparține CME, proprietarul Pro TV.
În urma unei investigații declanșate în iunie 2013, Consiliul Concurenței a constatat că cele două companii au fixat prețul de revânzare, contractul de exploatare filme încheiat între acestea conținând o clauză expresă care prevedea că "prețul minim de intrare la spectacolele de cinema va fi stabilit de comun acord".
Conform prevederilor în domeniul concurenței, o înțelegere între un furnizor și un distribuitor pentru a stabili prețul la care urmează să-și revândă produsele (resale price maintenance) reprezintă o practică anticoncurențială. În urma unei înțelegeri de acest tip, consumatorii sunt afectați direct, neputând beneficia de prețuri mai mici deoarece distribuitorul nu poate reduce prețurile sub cele stabilite cu furnizorul, precizează Consiliul Concurenței.