Atenția la nevoile clienților, capacitatea de a asculta și seriozitatea reprezintă cele mai importante trăsături pe care ar trebui să le aibă distribuitorii de asigurări, arată rezultatele unui studiu realizat de IRES pentru asociația profesională a asigurătorilor (UNSAR).
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Peste trei sferturi dintre participanții la sondaj spun că este mai important ca un distribuitor de asigurări să fie concentrat pe nevoile lor, mai degrabă decât pe a prezenta produsul de asigurare. Această nevoie este resimțită în proporție mai ridicată de către femei, de respondenți de la extremele scalei vârstei (18-35 și 65+ ani) și de către cei cu studii superioare, arată studiul, denumit "Percepția riscului și cultura asigurărilor din România".
Capacitatea de a asculta clienții reprezintă una dintre cele mai importante trăsături ale distribuitorilor de asigurări, după cum au declarat 68% dintre respondenți. Pe de altă parte, 26% consideră că persoana care distribuie asigurări ar trebui să fie preoponderent comunicativă.
De asemenea, aproape două treimi dintre respondenți (64%) consideră că un distribuitor de asigurări ar trebui să fie mai degrabă serios (28%). Cu toate acestea, peste trei sferturi dintre persoanele intervievate (77%) ar dori ca distribuitorul să aibă mai degrabă o atitudine prietenoasă decât formală (20%).
Pentru majoritatea intervievaților (63%) se remarcă o ușoară preferință pentru distribuitorii de asigurări de gen feminin, deși genul distribuitorului nu constituie un element determinant în decizia de cumpărare.
Vârsta distribuitorului de asigurări este un criteriu important pentru o proporție mai ridicată a respondenților, doar 41% dintre aceștia spunând că nu contează. O proporție similară preferă ca acesta să fie mai degrabă tânăr.
Studiul a fost realizat la solicitarea UNSAR, de către IRES, în perioada 6-9 mai 2019, pe un eșantion reprezentativ format din 1.348 de subiecți cu vârste de peste 18 ani, utilizând metoda CATI.