ANAF a declanșat controale la firmele care au mărit semnificativ prețurile în criză. Sunt căutate cazuri de fraudă

ANAF a declanșat controale la firmele care au mărit semnificativ prețurile în criză. Sunt căutate cazuri de fraudă

Sursa foto - Ian Allenden | Dreamstime.com

Marius Oncu
Marius Oncu
scris 20 aug 2020

Firmele considerate că au mărit semnificativ prețurile în perioada crizei sanitare (starea de urgență și starea de alertă) la produse, printre care materiale sanitare, alimente sau produse de igienă, sunt deja monitorizate și verificate de ANAF, scopul fiind acela de a evalua dacă obligațiile fiscale au fost respectate pe lanțul de tranzacționare, relevă un document analizat de Profit.ro. Verificări sunt derulate anul acesta, dar vor fi declanșate și anul următor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

De creșterea puternică a unor prețuri în ultimele luni au încercat să profite și firme cu un comportament fiscal neadecvat, consideră ANAF. 

Pandemia Covid-19 transformă comerțul. Achizițiile online vor cunoaște o creștere fără precedent CITEȘTE ȘI Pandemia Covid-19 transformă comerțul. Achizițiile online vor cunoaște o creștere fără precedent

"În perioada stării de urgență a fost inițiată monitorizarea și verificarea contribuabililor care comercializează astfel de produse, scopul principal al acțiunii fiind identificarea comercianților care au realizat un salt semnificativ de preț și evaluarea modului în care aceștia și-au îndeplinit obligațiile fiscale pe tot lanțul tranzacțional, la finalul unei perioade fiscale", indică documentul.

ANAF a inițiat în ultima perioadă și analize de risc la firmele care au derulat comerț cu materiale sanitare, iar campania de verificări va folosi și rezultatele acestor analize.

În controale este implicată și Antifrauda.

ANAF a anunțat în luna martie că monitorizează creșterile de prețuri semnificative "nejustificate", scopul declarat atunci fiind "asigurarea unui mediu concurențial onest și a accesibilității mijloacelor de prevenire a infectării".

viewscnt
Afla mai multe despre
anaf
antifrauda
controale
preturi
verificari