Cererea mondială de carburanți va atinge nivelul maxim cu patru ani mai devreme

Cererea mondială de carburanți va atinge nivelul maxim cu patru ani mai devreme
Profit.ro
Profit.ro
scris 21 iul 2021

Cererea pentru benzină și motorină va atinge nivelul maxim în 2027, cu patru ani mai devreme decât se estima anterior, pe măsură ce automobilele cu un consum mai redus de combustibil și adoptarea răspândită a vehiculelor electrice vor limita consumul mondial de carburanți, susțin analiștii de la BloombergNEF.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Analiștii BNEF estimează că cererea de carburanți rutieri va înregistra cel mai important declin în Europa și SUA iar o așteptată creștere a utilizării de carburanți în țări precum India și China nu se va concretiza, scrie Agerpres.

Digitalizarea a devenit o prioritate și pe piața imobiliară. Sectorul proptech este propulsat de pandemie CITEȘTE ȘI Digitalizarea a devenit o prioritate și pe piața imobiliară. Sectorul proptech este propulsat de pandemie

BloombergNEF, care în urmă cu doar un an prognoza că cererea mondială de carburanți va atinge nivelul maxim în 2031, subliniază că această modificare va conduce la o scădere semnificativă a vânzărilor pentru producătorii de carburanți în următorul deceniu.

Accelerarea orizontului de timp în care cererea de carburanți va atinge vârful vine într-un moment în care constructorii auto din întreaga lume fac trecerea la vehicule mai puțin poluante iar unele din marile economii ale lumii vor să introducă noi norme în încercarea de a reduce emisiile de gaze poluante și a face tranziția de la combustibili fosili. De exemplu, săptămâna trecută, Comisia Europeană a propus un plan ambițios care prevede interzicerea comercializării de noi automobile echipate cu motoare pe combustie internă, începând din 2035, iar țări precum China și SUA vor să stimuleze adoptarea pe scară largă a vehiculelor electrice.

"Decidenții politici direcționează piața auto spre opțiuni cu emisii reduse de carbon și un consum mai mic de combustibil. La rândul lor, constructorii auto și operatori de mari flote mizează pe decarbonizare pe termen lung. Producătorii de combustibili cu expunere pe piețe precum SUA și Europa urmează să înregistreze o scădere semnificativă a vânzărilor de motorină și benzină în următorul deceniu, comparativ cu nivelul actual", se arată în raportul BloombergNEF.

Evoluția Artesana: de la business de familie la unul dintre cei mai mari jucători independenți de pe piața lactatelor artizanale CITEȘTE ȘI Evoluția Artesana: de la business de familie la unul dintre cei mai mari jucători independenți de pe piața lactatelor artizanale

Îmbunătățirea economiei de carburant, trecerea la mobilitatea electrică și alte surse de propulsie precum și serviciile de ride sharing vor diminua orice posibile creșteri ale consumului de combustibili care vor apărea ca urmare a extinderii gradului de utilizare a automobilelor până în 2050, susțin autorii raportului. De exemplu, companiile de ride-sharing precum Uber și Didi vor fi responsabile pentru 36% din totalul milelor parcurse de automobile în 2050, față de 4% în prezent, iar această tendință va stimula tranziția la automobilele electrice.

De asemenea, analiștii estimează că numărul de autoturisme de pasageri de pe drumurile din întreaga lume va atinge un vârf de 1,548 miliarde unități în 2039, o creștere de 26% comparativ cu acest an. Cantitatea de marfă transportată rutier va crește și ea exploziv în următorul deceniu, însă mărfurile vor fi transportate de camioane care nu sunt dependente de petrol. Constructori precum Daimler AG, Tesla Inc. și Volkswagen AG vor produce mai multe camioane electrice sau cu celule de combustibili, susțin analiștii BNEF. 

viewscnt
Afla mai multe despre
carburanți
masini