Gigantul mexican Bimbo, care a cumpărat, etapizat, cele mai mari afaceri cu pâine din România, a decis să elimine toți coloranții artificiali, din întregul său portofoliu de produse, până la sfârșitul anului 2026.
Mai anunță că, âncepând de astăzi, 99% din produsele de consum zilnic ale companiei - inclusiv categoriile sale principale de pâine, chifle și chifle, tortilla, covrigi și brioșe englezești - sunt deja lipsite de arome și coloranți artificiali. Aceste categorii reprezintă aproximativ 50% din vânzările nete globale ale Grupo Bimbo și peste 70% din vânzările din Statele Unite.

„Până în 2026, toate produsele noastre vor fi fără coloranți artificiali. Iar până în 2030 ne propunem ca 100% din produsele noastre de patiserie și gustări să fie preparate cu rețete naturale”, spune Rafael Pamias, CEO al Grupo Bimbo.
În primăvară, Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Vel Pitar SA, controlat de Grupul mexican Bimbo, preia filiala locală a grupului grec de panificație Karamolegos Bakery România, deținătorul brandului KB.
Fabrica preluată acum are o suprafață de 30.000 metri pătrați și o capacitate de producție de circa 50 tone pe zi, relevă datele analizate de Profit.ro.

În primele luni ale anului trecut, Bimbo a anunțat cumpărarea Vel Pitar, controlat până atunci de fondul de investiții Broadhurst Investments, confirmând astfel informațiile transmise de Profit.ro.

Întreaga tranzacție este apropiată de 200 milioane euro, conform informațiilor prezentate atunci de Profit.ro.
Profit.ro a anunțat că Bimbo a cumpărat și cea mai vândută pâine din România, respectiv afacerea Trei Brutari (fosta Velrom), o companie cu peste 400 de angajați, în al cărei portofoliu este și cea mai vândută pâine la nivel național, brandul Boierească.
Grupo Bimbo este liderul și cea mai mare companie din lume din domeniul panificației și un jucător important în piața de produse de impuls. Grupo Bimbo deține 214 facilități de producție și peste 1.600 de centre de vanzare plasate strategic în 34 de tări de pe teritoriul a 4 continente: America, Europa, Asia și Africa. Categoriile sale importante de produse includ printre altele pâinea feliată, panificația mică, prăjituri, pâine prăjită, brioșe, covrigi, tortilla & lipii, specialități.

Grupo Bimbo fabrică peste 10.000 de produse și deține una dintre cele mai de mari rețele de distribuție din lume, cu peste 3,3 milioane de puncte de vânzare, peste 55,000 de rute de vânzare și peste 141,000 de angajați.
Compania este prezentă la bursa Mexicană (Mexican Stock Exchange) BMV, simbol bursier BIMBO și in piața extra-bursieră din Statele Unite cu nivelul 1 ADR, simbol bursier BIMBOY.