Airbus, cel mai mare producător de avioane din lume, a raportat rezultate peste așteptări pentru primul trimestru al anului 2025, reafirmându-și totodată obiectivele financiare pentru întregul an, în pofida incertitudinilor generate de escaladarea războiului tarifar global, transmite Reuters.
Profitul operațional ajustat al companiei a crescut cu 8%, ajungând la 624 milioane de euro, iar veniturile au avansat cu 6%, până la 13,54 miliarde de euro, scrie News.ro.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Evoluția a fost susținută în special de divizia de apărare, care a compensat livrările mai slabe de aeronave comerciale. Analiștii estimaseră în medie un profit operațional ajustat de 602 milioane de euro și venituri de 12,95 miliarde, potrivit datelor de consens compilate de companie. Airbus a consumat, de asemenea, semnificativ mai puțin numerar decât se anticipa.
Producătorul european și-a menținut prognoza de a livra 820 de aeronave în 2025, în creștere față de cele 766 livrate anul trecut, însă a avertizat că aceste livrări vor fi, din nou, concentrate în a doua jumătate a anului, din cauza problemelor din lanțul de aprovizionare.
Luni, Airbus a finalizat un acord pentru preluarea unor fabrici ale furnizorului american Spirit AeroSystems, aflat în dificultate, dar a avertizat că problemele acestuia continuă să afecteze ritmul de producție pentru modelele A320 și A350.
Cu toate acestea, Airbus nu și-a modificat estimările industriale și a păstrat prognoza financiară pentru 2025, care include un profit operațional ajustat de 7 miliarde de euro.
CEO-ul Airbus, Guillaume Faury, a cerut revenirea rapidă la tratatul internațional semnat în 1979 de 33 de națiuni, care a permis timp de decenii comerțul fără taxe vamale în industria aeronautică.

Declarația vine pe fondul impunerii de către administrația Trump a unor tarife comerciale extinse, care ar putea afecta serios industria.
Faury a precizat că Airbus nu a fost până acum afectat direct de tarifele dintre SUA și China, în ciuda faptului că are o linie de asamblare în apropiere de Beijing. El a subliniat că Airbus nu va acoperi costurile tarifelor pentru companiile aeriene americane care primesc aeronave livrate direct din Europa, în locul fabricii din Alabama.
Directorul Delta Air Lines, Ed Bastian, a declarat recent că ar putea amâna livrările de avioane pentru a evita plata acestor tarife.
În ceea ce privește segmentul de apărare, Airbus a raportat progrese în discuțiile privind viitorul modelului militar A400M, aflat anterior în impas din cauza întârzierilor, anulărilor parțiale și exporturilor lente. Compania a anunțat totodată cheltuieli suplimentare de 105 milioane de euro asociate restructurării diviziei de Apărare și Spațiu.