Măsurile luate de președintele Donald Trump pentru a relaxa o parte dintre tarifele aplicate pieselor auto sunt un pas pozitiv, dar insuficient pentru a stimula creșterea industriei auto din SUA, a declarat directorul general al Ford Motor, Jim Farley, citat de CNBC.
Comentariile au fost făcute în cadrul lansării modelului Ford Expedition 2025, desfășurată în Kentucky, la o zi după ce președintele Trump a semnat un ordin executiv prin care modifică regimul tarifar pentru industria auto. Noile măsuri prevăd rambursări parțiale pentru unele componente fabricate în SUA și reduc fenomenul de ”suprapunere” a tarifelor, cum este cazul aplicării simultane a taxelor de 25% pe vehicule importate și a celor pe oțel și aluminiu, scrie News.ro

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
”Modificările anunțate în această săptămână vor atenua impactul tarifelor asupra constructorilor auto, furnizorilor și consumatorilor, dar este esențial să continuăm colaborarea cu administrația pentru un set complet de politici care să susțină o industrie auto sănătoasă și în creștere. Momentan, nu suntem acolo”, a declarat Farley.
Acesta a subliniat că politicile publice trebuie să încurajeze exporturile și să recompenseze companiile precum Ford, care produc pe teritoriul Statelor Unite.
”Nu ar trebui să fim apreciați pentru asta? Sunt locuri de muncă americane și trebuie să lucrăm la accesul la piese auto accesibile, care să sprijine lanțurile de aprovizionare interne și producția de vehicule la prețuri rezonabile”, a adăugat Farley.
Conform ordinului semnat marți, tarifele de 25% pentru vehiculele importate vor fi menținute, însă nivelul general al poverii tarifare va fi redus prin diminuarea suprapunerii între diverse taxe. De asemenea, tarifele suplimentare de 25% pentru piese auto, programate să intre în vigoare la 3 mai, vor fi aplicate, însă vehiculele asamblate final în SUA vor putea beneficia de rambursări parțiale ale acestor taxe timp de doi ani.