Avertisment - Vine o vară de coșmar, cu un număr record de zboruri întârziate

Auto/Transporturi   
Avertisment - Vine o vară de coșmar, cu un număr record de zboruri întârziate

Călătoriile cu avionul în Europa vor avea un număr record de zboruri întârziate.

Aceasta din cauza lipsei de controlori în turnurile și centrele radar de pe o jumătate de continent, anunță Corriere della Sera.

Urmărește-ne și pe Google News

Acesta este semnalul de alarmă tras de șeful celei mai importante asociații internaționale în domeniul transportului aerian, Willie Walsh, directorul general al Asociației Internaționale de Transport Aerian (IATA), scrie G4Media.ro.

Numărul firmelor dizolvate, în creștere CITEȘTE ȘI Numărul firmelor dizolvate, în creștere

„Va fi cu siguranță mai rău decât în ultimii 20-30 de ani”, a declarat Willie Walsh. Neplăcerile le vor depăși pe cele, record, din vara anului 2024, care – potrivit datelor furnizate de Eurocontrol – a înregistrat cele mai mari întârzieri pe această rută din 2010.

Eurocontrol – agenția care supraveghează cerul din Europa și nu numai – prevede o întârziere medie pe zbor de-a lungul rutei cuprinsă între 2,02 și 2,54 minute până în 2025 (echivalentul a cel puțin 70 000 de minute totale pe zi), cu mult peste obiectivul de 0,9 minute. Și aceasta nu este o performanță ușoară. Este suficient să spunem că aproximativ 10% din zboruri sunt întârziate, cu aterizări cu 25-30 de minute mai târziu decât era programat. În medie.

Și asta excluzând impactul condițiilor meteorologice nefavorabile.

„Dar atenție: vremea este folosită de mulți furnizori de servicii de trafic aerian pentru a masca o problemă de resurse”, subliniază Walsh. „Managerii spațiului aerian european nu au luat în considerare schimbările făcute de companiile aeriene pentru a îmbunătăți eficiența”, acuză șeful IATA, care a fost anterior director general al Iag, un grup care controlează British Airways, Iberia, Vueling și Aer Lingus.

„Oferta de controlori de trafic aerian nu ține pasul cu cererea pieței”, continuă directorul general.

Renault va produce drone în Ucraina CITEȘTE ȘI Renault va produce drone în Ucraina

Eurocontrol estimează că în centrele și turnurile radar există cu 10-20% mai puțin personal decât este necesar, în special în zonele care se confruntă cu un număr semnificativ de întârzieri, cum ar fi Spania, Germania, Grecia, Ungaria, Croația și Serbia.

„Mă bucur că Eurocontrol evidențiază acest lucru, pentru că noi îl denunțăm de mult timp”, continuă directorul general al IATA. „Acum recunosc că nu au avut resursele necesare. Și trebuie să rezolve problema. Este simplu. Ei trebuie să o rezolve, trebuie să pună resursele potrivite în locurile potrivite”. O modalitate foarte bună, spune Walsh, „ar fi fost cerul unic european”, care există doar pe hârtie de ani de zile și care prevede centralizarea gestionării zborurilor. „Ar fi fost mai ieftin, mai eficient, mai sigur și mai bun pentru mediu”.

Având în vedere că, potrivit șefului IATA, o mare parte din întârzieri se datorează controlorilor de trafic aerian, „aceștia ar trebui să își asume 100% responsabilitatea pentru despăgubirea pasagerilor”.

„Dar nu cred că acest lucru se va întâmpla”, spune Walsh. „Este o rușine. Și merge la inima legislației EU261 (pachetul care stabilește norme comune de compensare și asistență a pasagerilor în cazul refuzului la îmbarcare, al anulării zborului sau al întârzierii prelungite a acestuia, ndr), unde s-a considerat că modul de îmbunătățire a performanței este de a amenda companiile aeriene – considerate a fi problema – dacă nu îndeplinesc standardele”.

Theodor Stolojan, despre măsurile fiscale: Înainte de a căuta noi taxe, trebuie să ne gândim ce sistem de impozite și taxe avem în prezent. A sosit timpul să modificăm cota unică CITEȘTE ȘI Theodor Stolojan, despre măsurile fiscale: Înainte de a căuta noi taxe, trebuie să ne gândim ce sistem de impozite și taxe avem în prezent. A sosit timpul să modificăm cota unică

„Acum companiile aeriene sunt amendate pentru că controlorii de trafic aerian au probleme sau pentru că, ca în cazul ridicol al aeroportului Heathrow din Londra, aeroportul se închide”, acuză Walsh.

„De fapt, directorul general al aeroportului londonez, în interviul pe care l-am auzit, a spus că nu a fost vina lor, că nu au nicio responsabilitate, că au făcut o treabă excelentă și că este foarte mândru de asta”. „Dar faptul că el stă acolo și spune că nu au nicio responsabilitate”, subliniază el, „arată cât de aroganți sunt, pentru că nu văd niciun risc în propriul lor eșec”.

viewscnt
Afla mai multe despre
zboruri intarziate
pasageri
avioane