Capitala României, pe locul 34 din 36, în clasamentul european al 'străzilor școlare' și al pistelor de biciclete

Auto/Transporturi   
Capitala României, pe locul 34 din 36, în clasamentul european al 'străzilor școlare' și al pistelor de biciclete

Bucureștiul se clasează pe locul 34 din 36 într-un clasament european al numărului de 'străzi școlare' și pistelor de biciclete protejate, iar o analiză de specialitate arată că rețeaua rutieră cu limite de 30 km/h cuprinde un sfert dintre străzile orașului, reiese dintr-o analiză întocmită de organizația Clean Cities, citată de Asociația 2Celsius.

Potrivit cercetării, la nivel european, Paris a devenit cel mai bun oraș din Europa pentru pedalare și deplasare independentă în cazul copiilor, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News

Clasamentul întocmit de rețeaua europeană non-guvernamentală Clean Cities are pe următoarele locuri orașe ca Amsterdam, Anvers, Bruxelles, Lyon și Helsinki.

Evenimente
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Capitala României ocupă locul 34 din 36 în primul clasament european al orașelor prietenoase cu copiii la capitolul mobilitate, cu scorul de 2,2/30 (calificativ F).

Hong Kong va deschide porțile universităților sale studenților străini care nu vor putea merge la Harvard CITEȘTE ȘI Hong Kong va deschide porțile universităților sale studenților străini care nu vor putea merge la Harvard

'Bucureștiul are zero 'străzi școlare' amenajate lângă cele 169 de școli primare din București. Doar 25% din rețeaua rutieră este sub limita de 30 km/h, față de aproape 90% la Paris. Pistele protejate pentru biciclete au o lungime de 25 km (1% din rețeaua de străzi), de 30 de ori mai puțin decât la Helsinki', se menționează într-un comunicat de presă al Asociației 2Celsius.

Ierarhia se bazează pe date oficiale colectate de Clean Cities în colaborare cu ONG-uri și autorități locale din țările analizate. Pe durata studiului au fost analizați trei indicatori care reflectă îndeaproape recomandările ONU și ale altor experți pentru orașe și mobilitate prietenoase copiilor - un grup deosebit de vulnerabil: străzi școlare la școli primare, piste de biciclete protejate și limite urbane de viteză de 30 km/h, care reduc poluarea și accidentele.

viewscnt
Afla mai multe despre
piste biciclete