Creșterea pieței de mașini electrice din SUA a frânat puternic

Creșterea pieței de mașini electrice din SUA a frânat puternic
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 27 mar 2024

Înmatriculările de automobile electrice din SUA au înregistrat o creștere mult mai mică decât în urmă cu un an, potrivit datelor analizate de Profit.ro, care arată că cererea de mașini cu propulsie complet electrică a încetinit.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Creșterea vânzărilor și înmatriculărilor de automobile complet electrice din SUA a fost în luna ianuarie de 15%, un rezultat destul de apropiat de cel al pieței în ansamblul ei, față de peste 50% cât a fost creșterea în urmă cu un an.

ULTIMA ORĂ FOTO După OMV Petrom, ANPC a declanșat un val de controale și în benzinăriile Lukoil CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO După OMV Petrom, ANPC a declanșat un val de controale și în benzinăriile Lukoil

Creșteri mari au fost înregistrate la cele două mărci coreene, Hyundai și Kia, la Mercedes Benz, dar și la Cadillac. Tesla a avut un avans egal cu cel al pieței, lucru firesc având în vedere că ocupă o cotă uriașă din piață. În total, au fost înmatriculate 89.000 de autoturisme complet electrice.

Ponderea automobilelor electrice a crescut ușor, la 7,8%, de la 7,1% în urmă cu un an, ușor peste media anului 2023, care s-a ridicat la 7,7%.

VIDEO Punct de întoarcere realizat pe sub pasajul rutier de pe DN 1, la Aeroport Otopeni CITEȘTE ȘI VIDEO Punct de întoarcere realizat pe sub pasajul rutier de pe DN 1, la Aeroport Otopeni

Cifrele vin pe o tendință de stagnare a pieței de vehicule din SUA, cu 1,1 milioane de autovehicule înmatriculate, ceea ce reprezintă o creștere de numai 2,2%, respectiv 212.000 autoturisme, adică un volum aproape egal (+0,85%) cu cel din 2023, în ianuarie.

Datele de înregistrare oferă informații cheie asupra pieței, deoarece majoritatea producătorilor de vehicule electrice nu raportează vânzările lunare, iar Tesla, liderul de segment în SUA, raportează doar vânzările globale și face acest lucru doar trimestrial.

Continental a depășit pragul de 20.000 de angajați în România și peste 100 de milioane de euro investiții în 2023 CITEȘTE ȘI Continental a depășit pragul de 20.000 de angajați în România și peste 100 de milioane de euro investiții în 2023

Tesla rămâne cea mai puternică marcă din piața de vehicule electrice, cu 48.800 autoturisme înmatriculate, dar creșterea de 15% este la jumătate față de cele 34 de procente din anul anterior, în luna similară. Cel mai vândut model a fost Model Y, care, cu cele 32.300 de unități, a crescut cu 35% față de anul anterior, având un volum de 10 ori mai mare decât Model 3.

A doua cea mai vândută marcă electrică a fost Ford, dar cu un volum infim comparativ cu Tesla: 5.400 de autoturisme, bazate pe Mach-E și pe F-150 Lightning. Vânzări apropiate au avut și Chevrolet și Hyundai.

FOTO Undă verde pentru o nouă lucrare a lui Umbrărescu și pentru singura autostradă din România pregătită de chinezi CITEȘTE ȘI FOTO Undă verde pentru o nouă lucrare a lui Umbrărescu și pentru singura autostradă din România pregătită de chinezi

Tendința de frânare a creșterii din piața de vehicule electrice este vizibilă pe mai multe piețe occidentale, inclusiv în Europa, unde unele țări au oprit și subvențiile acordate pentru aceste automobile. Cauza principală ar putea fi epuizarea bazei de clienți care au făcut parte din categoria „early adopters”, dar și a șoferilor care au posibilități de încărcare la domiciliu. Încetinirea cererii pentru mașinile Tesla este, însă, principala cauză care se reflectă în tendințele pieței, pe ansamblul ei.

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzari masini electrice
tesla
ford mustang mach-e
hyundai