Dacia scade peste media pieței în Franța

Auto/Transporturi   
Dacia scade peste media pieței în Franța

Vânzările de automobile ale mărcii Dacia pe piața din Franța s-au redus semnificativ în luna iulie, principala cauză fiind baza de raportare foarte mare din urmă cu un an, suprapusă peste startul livrărilor SUV-ului Duster 3. Pentru Dacia este lună de scădere a cotei de piață, având în vedere că declinul mărcii a fost cu aproape 3 puncte procentuale mai mare decât cel al pieței în ansamblu, conform analizei Profit.ro.

Dacia a vândut în luna iulie 11.115 autoturisme pe cea mai mare piață a sa, Franța, volumul fiind cu 10,4% mai mic decât cel de acum un an. Cota de piață a mărcii s-a redus ușor la 9,6%, în condițiile în care mărcile rivale au scăzut mult mai puțin.

Urmărește-ne și pe Google News
MESAJUL ministrul Energiei după starea de criză în aprovizionarea cu țiței și motorină, anunțată de Profit.ro CITEȘTE ȘI MESAJUL ministrul Energiei după starea de criză în aprovizionarea cu țiței și motorină, anunțată de Profit.ro

Raportat la luna anterioară, evoluția mărcii a fost una abruptă, marcată de un declin cu aproximativ 25%.

După șapte luni, situația Dacia în Franța este una relativ stabilă, având înregistrat un volum de 88.892 vehicule, din care 87.708 sunt autoturisme, cu o scădere față de anul precedent de 0,5%. Cota de piață în acest an pentru Dacia este de 9,1%, în creștere față de 2024.

Grupul Renault este în acest moment la egalitate cu Stellantis, în pofida diferențelor mari de număr de mărci. Grupul din care face parte Dacia are o creștere ușoară, de 1,1%, în timp ce Stellantis a frânat puternic, cu o scădere de 11,5 procente. După șapte luni, cele două grupuri au vândut puțin peste 260.000 de autoturisme.

Suma uriașă pentru care a plecat Luca de Meo de la Renault va fi plătită de proprietarul Gucci chiar la instalarea în funcție CITEȘTE ȘI Suma uriașă pentru care a plecat Luca de Meo de la Renault va fi plătită de proprietarul Gucci chiar la instalarea în funcție

Dacă includem și vehiculele comerciale, avansul Stellantis este unul foarte mare, de peste 10 procente la nivel de cotă de piață.

Vânzările pe modele ale mărcii Dacia arată un volum de 5.090 de unități pentru Sandero, care rămâne cel mai vândut model al mărcii, dar se confruntă cu o scădere accelerată, -23% față de iulie 2024. Cauza principală este așteptarea generată de știrile tot mai frecvente privind lansarea unui facelift.

Duster are de asemenea o scădere, chiar mai mare decât Sandero, -44%, dar care își are originea în situația din urmă cu un an. Atunci încă se mai livrau ambele generații, 2 și 3, și se resimțeau efectele intrării în vigoare a normelor GSR2.

Acum, SUV-ul a înmatriculat 2348 unități, mai puțin chiar și decât avea în iulie 2024 exclusiv generația 3.

EXCLUSIV Cauzele ascunse ale creșterii neașteptate a pieței auto din România. Suspendarea Rabla a dat peste cap vânzările CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Cauzele ascunse ale creșterii neașteptate a pieței auto din România. Suspendarea Rabla a dat peste cap vânzările

Și crossoverul Jogger scade destul de pronunțat, cu -26%, la 1.153 de vehicule, fiind posibil să suporte inclusiv efectele apariției lui Bigster, care crește rapid și l-a depășit deja în vânzări.

Cu 2073 de unități, cel mai mare SUV al Dacia începe să conteze tot mai mult în business-ul Dacia.

Nu în ultimul rând, Spring și-a revenit față de anul trecut, când era scos de pe lista de mașini electrice subvenționate, dar volumele înregistrate, cu 451 de unități în iulie, nu mai sunt la nivelul din 2023.

În total, după 7 luni, Sandero a înmatriculat 40.482 de exemplare, în scădere cu 15% față de anul trecut, Duster are o creștere de aproape 10 procente, cu 25.026 unități, Bigster a urcat la aproape 8.000 de vehicule vândute, Spring contabilizează 4.376 de exemplare vândute și crește cu 49%, iar Jogger are aproape 10.000 de unități vândute, având o contractare a volumului de 31 de procente.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia franta
inmatriculari franta
piata auto franta
spring