Integrarea a două branduri japoneze de camioane, Mitsubishi Fuso și Hino, va avea loc sub umbrela unei companii de tip holding, în care acționari vor fi Daimler Truck și Toyota. Cele două companii anunțaseră intenția de fuziune încă din 2023.
După doi ani de la semnarea unui memorandum de înțelegere, timp în care au fost pregătit planul de integrare, Mitsubishi Fuso și Hino vor fuziona ca urmare a semnării unui acord definitiv între Daimler Truck, proprietarul Mitsubishi Fuso, și Toyota, proprietarul Hino.
„O nouă forță japoneză puternică” este termenul folosit de cele două companii auto pentru a descrie viitoarea structură ce va rezulta din integrarea Mitsubishi Fuso și Hino, care va avea peste 40.000 de angajați și își vor pune în comun resursele, managementul și tehnologiile „pentru a modela viitorul peisaj al vehiculelor comerciale în regiunea Asia-Pacific și nu numai”.

Pozițiile celor două companii care fuzionează vor fi egale din toate punctele de vedere și vor avea o singură structură pentru dezvoltare, achiziții și producție.
Compania holding sub umbrela căreia vor fi reunite cele două companii producătoare de camioane din Japonia urmează să fie listată pe bursă și ar trebui să-și înceapă activitatea în 2026.
Se dorește ca noua companie holding listată să înceapă operațiunile în aprilie 2026. Daimler Truck și Toyota intenționează să dețină câte 25% fiecare, după listarea pe bursa din Tokyo.
A fost anunțat și numele celui care va conduce noua companie. Este vorba despre Karl Deppen, care în prezent este CEO al Mitsubishi Fuso Truck & Bus și conduce Daimler Truck Asia. Sediul noii companii va fi în Tokyo și va acoperi, în special, piețele asiatice.
Alte detalii, privind modul în care se va produce integrarea și numele viitoarei companii vor fi anunțate în lunile viitoare.

Șefii celor două companii, Daimler Truck și Toyota, au dat mesaje puternice prin declarațiile lor. Integrarea este cu adevărat una istorică”, spune Karin Rådström, CEO, Daimler Truck. „Acordul final de astăzi nu este obiectivul, ci linia de start”, spune și Koji Sato, CEO Toyota.
Mitsubishi Fuso este o marcă japoneză de camioane deținută de Daimler Trucks încă din perioada în care brandul Mitsubishi făcea parte din grupul Daimler. Compania germană controlează aproape 90% din acțiuni, în timp ce grupul industrial Mitsubishi deține 10,7%.
Hino Motors este deținut de Toyota în proporție de 50,1%, restul de acțiuni fiind deținute de investitori instituțional sau tranzacționate pe bursă (44,7%).
În urma fuziunii, ambele companii vor fi deținute 100% de holdingul nou creat, controlat în părți egale de Daimler Truck și Toyota.