Directorul general al grupului Renault, Luca de Meo, arhitectul unei strategii de redresare care a transformat pierderi de miliarde în profituri record în industria auto, se va retrage pe 15 iulie, după cinci ani, pentru a aborda „noi provocări în afara sectorului auto”, a anunțat Renault.
În primăvară a fost anunțată înlocuirea lui Luca de Meo din funcția de CEO la Divizia dedicată dezvoltării și producției de componente și software pentru vehiculele electrice ale Renault Group, Ampere.

Astfel, după 5 ani în fruntea Grupului Renault, Luca de Meo și-a anunțat decizia de a se retrage și de a aborda noi provocări în afara sectorului auto.
Consiliul de Administrație, convocat de președintele său, Jean-Dominique Senard, și-a exprimat recunoștința față de Luca de Meo pentru redresarea și transformarea Grupului Renault și a acceptat ca plecarea sa să intre în vigoare începând cu 15 iulie 2025.
Luca de Meo își îndeplini atribuțiile până la această dată, anunță compania. Luca de Meo a devenit CEO al Renault Group în 2020, după ce anterior a condus marca SEAT.
El a lansat strategia de restructurare a companiei, inclusiv a mărcii Dacia, sub numele Renaulution, iar efectele acestei strategii s-au văzut în scurt timp după instalarea sa, prin revenirea Renault la profit și prin lansările de noi modele, inclusiv electrice, care au readus grupul în zona de profitabilitate așteptată de acționari.

Consiliul de Administrație a inițiat procesul de numire a unui nou director general pe baza planului de succesiune deja definit. Consiliul de Administrație și-a exprimat încrederea în calitatea și experiența echipei de management pentru a continua și accelera strategia de transformare a Grupului Renault în această nouă fază.
„Timp de 5 ani, Luca de Meo a lucrat pentru a readuce Renault Group acolo unde îi este locul. Sub conducerea sa, compania noastră și-a recăpătat o bază sănătoasă, astăzi are o gamă magnifică de produse și a revenit la creștere.
Pe lângă faptul că este un căpitan excepțional, Luca de Meo este și un om creativ, implicat, pasionat și interesant.
Astăzi, întreaga companie mi se alătură pentru a-i mulțumi pentru acești ani și toate aceste provocări colective îndeplinite cu succes. La nivel personal, îmi voi aminti calitatea relațiilor noastre în această aventură, care va rămâne de neuitat.
De asemenea, îmi oferă oportunitatea de a mulțumi călduros angajaților Grupului care au lucrat alături de noi pentru a redresa această companie emblematică de care suntem atât de mândri. ", a transmis Jean-Dominique Senard ca reacție la anunțul demisiei.

„Vine un moment în viața ta când știi că munca este terminată. La Renault Group, am acceptat provocări imense în mai puțin de 5 ani! Am făcut ceea ce mulți credeau imposibil.
Astăzi, rezultatele vorbesc de la sine: cele mai bune din istoria noastră. O echipă puternică. O organizație agilă. Și un plan strategic gata să ducă următoarea generație de produse. De aceea am decis că este timpul să predau ștafeta. Părăsesc o companie transformată, orientată spre viitor, pentru a-mi pune experiența în slujba altor sectoare și pentru a trăi alte aventuri. a spus Luca de Meo. „A fost un privilegiu să conduc Grupul Renault.
O aventură umană și industrială care se întâmplă o singură dată în viață. Pentru aceasta, voi fi întotdeauna recunoscător femeilor și bărbaților din această casă – "Renaulutionnaires" – pentru pasiunea, angajamentul lor, convingerile lor... Ei sunt adevărații șoferi.
În plus, aș dori să-i mulțumesc lui Jean-Dominique Senard pentru că m-a ales în urmă cu câțiva ani, pentru sprijinul și încrederea sa, precum și Consiliului de Administrație, care a crezut în proiectele noastre. Și ce este mai bun urmează să vină...”, a declarat Luca de Meo, la plecarea sa din Renault Group.

Luca de Meo este cel care a dorit ca Dacia să concureze în Raliul Dakar și cel care a cerut șefilor mărcii românești să-și extindă gama cu noi modele, pentru a fi mai competitivă în segmentul compact. Tot el este cel care a cerut ca Renault și Dacia să se diferențieze mai mult, punând bazele noilor modele Renault Kardian și Boreal. Luca de Meo a fost încă de la bun început optimist în privința Dacia, spunând:
„Văd Dacia viitorului ca pe un produs la fel de robust, echipat esențial, dar cu toate echipamentele fundamentale. Cred că Dacia este astăzi în spiritul timpurilor. Cum spun germanii, «zeitgeist». Nu mai vor să-și petreacă 30 de ani pentru a-și cumpăra o mașină”.
Sub conducerea lui Luca de Meo, Dacia a devenit o unitate de business separată în cadrul Renault Group, sub conducerea lui Denis le Vot, având două uzine, la Mioveni și în Maroc.