Luca de Meo, CEO al Renault Group, care a reușit să restructureze compania în ultimii cinci ani și să o readucă în zona de profitabilitate, a anunțat că demisionează pentru noi provocări în afara industriei auto. Compania cu care a semnat un contract este una dintre cele mai cunoscute companii din industria de fashion, frumusețe și produse de lux din Europa și din lume.
Luca de Meo va devenit CEO al Kering, compania care deține mărcile Gucci, Yves Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, McQueen, Brioni, Boucheron, Pomellato, DoDo, Qeelin, Ginori 1735, precum și Kering Eyewear și Kering Beauté.
Negocierile și numirea lui Luca de Meo au venit ca urmare a deciziei acționarilor acestei companii de a separa funcțiile de președinte și CEO, pentru un management mai performant, potrivit informațiilor publicate de presa din Franța.
Miliardarul francez Francois-Henri Pinault este cel care deține în prezent funcțiile de președinte și CEO al Kering și al grupului Artemis, care controlează compania de produse de lux. Francois Pinault este căsătorit cu actrița Salma Hayek și a fost, anterior, într-o relație cu Linda Evangelista.
Compania Kering este una dintre cele mai mari din Franța, fiind fondată în 1962 de tatăl actualului președinte, Francois Pinault. Cifra de afaceri a grupului Kering s-a ridicat în 2024 la peste 17 miliarde euro.

Luca de Meo este unul dintre cei mai apreciați oameni de marketing din industria auto, el fiind creditat cu succesul modelului Fiat 500, lansat în perioada în care Meo era director de marketing al mărcii Fiat. A condus brandul Alfa Romeo și a fost recrutat ulterior de VW Group, fiind pentru o vreme director de marketing al Audi și apoi CEO al mărcii SEAT.
Din 2020 a devenit CEO al Renault Group, unde a început un amplu proces de restructurare, care a urmărit reducerea costurilor cu 2 miliarde de euro. Strategia Renaulution a lui Luca de Meo a reușit să readucă Renault Group pe profit și a contribuit decisiv la transformarea mărcii Dacia într-un brand mainstream, prin intrarea în segmentul compact, cu modelul Bigster.
Alte două modele compacte, aflate în curs de lansare, au fost dezvoltate la inițiativa lui Luca de Meo, care a considerat încă de la sosirea lui în companie că Dacia poate crește mai mult.
De asemenea, Luca de Meo este cel care a dorit ca Dacia să concureze în Raliul Dakar și cel care a cerut șefilor mărcii românești să-și extindă gama cu noi modele, pentru a fi mai competitivă în segmentul compact. Tot el este cel care a cerut ca Renault și Dacia să se diferențieze mai mult, punând bazele noilor modele Renault Kardian și Boreal.

Luca de Meo a fost încă de la bun început optimist în privința Dacia, spunând despre brandul românesc că este "un miracol": „Văd Dacia viitorului ca pe un produs la fel de robust, echipat esențial, dar cu toate echipamentele fundamentale. Cred că Dacia este astăzi în spiritul timpurilor. Cum spun germanii, «zeitgeist». Nu mai vor să-și petreacă 30 de ani pentru a-și cumpăra o mașină”.
Sub conducerea lui Luca de Meo, Dacia a devenit o unitate de business separată în cadrul Renault Group, coordonată de Denis le Vot, având două uzine, la Mioveni și în Maroc.