Fenomen și în România: „Umflarea mașinilor”

Auto/Transporturi   
Fenomen și în România: „Umflarea mașinilor”

Sunt tot mai mari, tot mai grele și tot mai greu de oprit.

Mașinile de astăzi nu mai seamănă cu cele de acum un deceniu.

Urmărește-ne și pe Google News

Un nou raport atrage atenția asupra unui fenomen periculos denumit: „umflarea mașinilor”, arată Știrile Pro TV.

Evenimente
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Marea Britanie a început campania de renaționalizare a operatorilor feroviari. „Ne vom lua rămas bun de la 30 de ani de ineficiență, risipă și frustrare a pasagerilor” CITEȘTE ȘI Marea Britanie a început campania de renaționalizare a operatorilor feroviari. „Ne vom lua rămas bun de la 30 de ani de ineficiență, risipă și frustrare a pasagerilor”

În medie, autoturismele vândute în Europa cântăresc cu 100 de kilograme în plus, față de cele de acum zece ani.

Fenomenul de „umflare a mașinilor” a fost determinat, în primul rând, de trecerea la autoturismele electrice – care au baterii mari și grele – dar și DE popularitatea în creștere a SUV-urilor. Doar anul trecut, mai bine de jumătate dintre mașinile cumpărate în Europa – 54 la sută – au fost din această categorie.

Specialiștii atrag atenția că tendința are un potențial periculos. Autoturismele mai grele sunt și mai dificil de oprit în caz de urgență.

Nu în ultimul rând parcările configurate în mare parte pentru o lățime de cel mult 2 metri și 30 de centimetri, au devenit neîncăpătoare pentru autoturismele care au crescut în dimensiuni.

ULTIMA ORĂ Unul din principalii foști contractori ai OMV Petrom a cerut concordat preventiv, după încetarea contractului cu gigantul petrolier și înăsprirea fiscalității CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Unul din principalii foști contractori ai OMV Petrom a cerut concordat preventiv, după încetarea contractului cu gigantul petrolier și înăsprirea fiscalității

Specialiștii atrag atenția că mașinile mari și grele pot afecta și siguranța celorlalți participanți la trafic. Din acest motiv, Euro NCAP recomandă industriei auto să proiecteze structurile frontale ale vehiculelor astfel încât să producă pagube cât mai mici, în cazul unei coliziuni.

„Tot timpul depindem de masa care este angajată cu o anumită viteză, într-un impact ne poate afecta serios autovehiculele ar trebui să aibă sisteme de protecție mult mai bune”, spune Dragoș Dima, profesor la facultatea de autovehicule și transporturi Brașov.

Afacerile din comerț au scăzut CITEȘTE ȘI Afacerile din comerț au scăzut

Liviu Moarcaș, Instructor Auto: „În momentul în care există un impact între mașină și pieton, partea din față a mașinii trebuie să absoarbă șocul astfel încât șansele de a vătăma pietonul să fie cât mai mici.”

Greutatea în plus afectează nu doar siguranța în caz de impact, dar și eficiența generală a vehiculului. Mașinile mari au consum crescut de combustibil și poluează mai mult - spun specialiștii.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini
greutate