DECIZIE Constructorii auto din Europa scapă - nu primesc acum amenzi pentru emisiile prea mari de CO2

Auto/Transporturi   
DECIZIE Constructorii auto din Europa scapă - nu primesc acum amenzi pentru emisiile prea mari de CO2

Statele membre UE au aprobat relaxarea noilor limite privind emisiile de CO2 pentru autoturisme.

Aceasta va acorda producătorilor auto mai mult timp pentru a îndeplini obiectivele climatice ale blocului comunitar, conform DPA.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO SPION cu noul automobil care va avea autonomie 2.100 de km CITEȘTE ȘI FOTO SPION cu noul automobil care va avea autonomie 2.100 de km
Evenimente
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Conform precedentelor reglementări anunțate de Comisia Europeană, nivelul mediu al emisiilor tuturor vehiculelor înmatriculate în UE de un producător auto nu trebuie să depășească valoarea limită. Producătorii auto trebuiau să plătească amenzi pentru că emiteau prea mult CO2, arată Agerpres..

Aceste limite au fost înăsprite la începutul anului, în cadrul eforturilor de reducere a emisiilor care afectează sănătatea oamenilor. În condițiile în care vânzările de vehicule electrice (EV) rămân sub estimări, mulți producători auto riscau amenzi.

În loc să fie obligați să îndeplinească plafonul anual, producătorii auto vor avea trei ani la dispoziție în acest scop, astfel încât amenzile nu vor fi impuse imediat. Dacă Volkswagen, Mercedes, BMW sau alți producători auto depășesc țintele privind emisiile de CO2 anul acesta, nu vor trebui să plătească automat amenzi. Pot evita amenzile dacă rămân sub limita UE în următorii doi ani.

ULTIMA ORĂ Patru foști manageri de la Volkswagen au fost găsiți vinovați de fraudă în scandalul manipulării emisiilor automobilelor echipate cu motoare diesel CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Patru foști manageri de la Volkswagen au fost găsiți vinovați de fraudă în scandalul manipulării emisiilor automobilelor echipate cu motoare diesel

În aprilie, Comisia Europeană a propus o modificare specifică a Regulamentului de stabilire a standardelor de performanță privind emisiile de CO2 pentru autoturismele și camionetele noi. Amendamentul introduce o măsură de flexibilitate cu obiectivele lor privind CO2 pentru perioada 2025-2027.

Măsura de flexibilitate propusă permite ca respectarea de către producători a obiectivelor privind emisiile de CO2 pentru 2025, 2026 și 2027 să fie evaluată pe parcursul întregii perioade de trei ani, stabilindu-se o medie a performanței lor, mai degrabă decât anual. Această abordare permite producătorilor să echilibreze orice emisii anuale excesive prin depășirea obiectivului în anul sau în anii rămași.

Această flexibilitate suplimentară va contribui la protejarea capacității industriei de a investi în tranziția curată, menținând în același timp obiectivul pentru 2025 și menținând industria pe drumul cel bun pentru următoarea rundă de reduceri ale emisiilor. Obiectivele la nivelul UE urmăresc să facă sistemul de transport al UE mai durabil și să plaseze transportul rutier pe o traiectorie fermă către o mobilitate cu emisii zero până în 2050, apreciază Comisia Europeană. 

Constructorii auto din Europa vor evita plata unor amenzi de miliarde de euro pentru nerespectarea țintelor de emisii de CO2 pentru 2025, după ce principalele instituții ale Uniunii Europene au convenit să le acorde doi ani suplimentari pentru a se conforma, era relatat anterior.

Parlamentul European a susținut un amendament care permite producătorilor ce nu își ating în acest an obligațiile de reducere a emisiilor de CO2 – să compenseze acest lucru, printr-o reducere mai rapidă a emisiilor în următorii doi ani. Statele membre ale UE au susținut acest plan, în cadrul unei reuniuni.

Auchan va închide 25 de supermarketuri în Spania și va desființa peste 700 de locuri de muncă CITEȘTE ȘI Auchan va închide 25 de supermarketuri în Spania și va desființa peste 700 de locuri de muncă

Măsura oferă un răgaz industriei auto, după un lobby intens pentru schimbarea regulilor, mai ales că scăderea vânzărilor de vehicule electrice de anul trecut a îngreunat atingerea obiectivelor.

Totuși, relaxarea obiectivelor pe termen scurt ridică semne de întrebare cu privire la fezabilitatea țintelor viitoare ale UE, în special a obligației ca, până în 2035, toate mașinile noi vândute să fie full-electrice.

O analiză privind modul de atingere a acestui obiectiv este așteptată să fie finalizată în a doua jumătate a acestui an.

Agenția AFP notează că acest mecanism de flexibilitate face parte din planul de sprijin pentru industria auto, plan anunțat la începutul lunii martie de președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.

Măsura, criticată de ecologiști, constă practic în luarea în considerare a emisiilor pe o perioadă de trei ani, din 2025 până în 2027, în loc de o singură analiză anuală. Aceasta oferă un răgaz constructorilor care nu și-au atins obiectivele și îi scutește de penalități la termenul limită de 31 decembrie 2025.

Angajații străini, un motor cheie al creșterii economiei zonei euro CITEȘTE ȘI Angajații străini, un motor cheie al creșterii economiei zonei euro

Măsura vizează producția și comercializarea vehiculelor noi, atât autoturisme, cât și vehicule utilitare ușoare.

Textul a fost adoptat în sesiune plenară la Strasbourg cu 458 de voturi pentru, 101 împotrivă și 14 abțineri. Grupurile Volkswagen, Stellantis și Renault sunt principalii beneficiari ai acestei schimbări.

Ecologiștii spun că această relaxare a regulilor riscă să întârzie lansarea pe piață a vehiculelor electrice accesibile, care sunt esențiale pentru consumatorii europeni. Este vorba mai ales despre mașini electrice care costă sub 25.000 de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
co2
amenzi