Autoritățile chineze cer producătorilor auto explicații în legătură cu autoturismele comercializate “la mâna a doua, dar cu kilometraj zero”.
Tactica, un rezultat al războiului prețurilor, este folosită pentru impulsionarea vânzărilor.
Potrivit declarației unei persoane cu cunoștințe despre subiect, citată de Reuters sub protecția anonimatului, ministerul Comerțului se va întâlni, în cursul acestei zile, cu producătorii auto, inclusiv BYD și Dongfeng Motor, cu dealerii și cu asociațiile din industrie, pentru a discuta despre un nou fenomen apărut pe piața auto chineză, mai exact “autoturismele la mâna a doua cu kilometraj zero”, arată BiziDay
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Săptămâna trecută, președintele Great Wall Motor a declarat, într-un interviu, că fenomenul a apărut ca urmare a războiului prețurilor dintre producători, cu scopul de a-și impulsiona vânzările.
El a explicat faptul că aceste mașini sunt înmatriculate și, deși, nu au fost conduse niciodată, sunt vândute pe piața second-hand.
Potrivit lui, sunt între 3.000 și 4.000 de vânzători de ocazie cu anunțuri pe site-urile locale dedicate.

Sursa Reuters a completat că tactica este folosită de producători și dealeri pentru a sprijini vânzările de mașini noi, pentru a-și atinge obiectivele de vânzări agresive.
După dezvăluirile agenției de presă, acțiunile BYD și Leapmotor au scăzut cu 3,1% fiecare.