Fanii mașinilor electrice care dorescă să cumpere un automobil Audi și care până acum au stat pe gânduri din cauza prețului au acum o nouă opțiune, mai accesibilă. Modelul Audi e-tron GT quattro a primit o versiune restilizată cu un preț mai mic cu 20.000 de euro.
Audi a prezentat noul model electric e-tron GT quattro, în versiunea de bază restilizată, cu o autonomie care depășește 600 de kilometri și cu un preț care se apropie de nivelul cu care fusese lansat în urmă cu patru ani.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Noul Audi e-tron aduce schimbări esențiale din punct de vedere al performanțelor, pentru că are motoare care ridică la 585 CP puterea totală a sistemului (496 CP putere reală, la care se adaugă overboost-ul) dar reușește, cu ajutorul aceleiași baterii de 97 kWh să asigure o autonomie de 622 km. De asemenea, a crescut puterea cu care poate încărca la stații DC, la 320 kW, acolo unde această putere este disponibilă.
Noua versiune entry-level a modelului e-tron GT quattro reprezintă o reducere foarte mare de preț față de gama de versiuni lansată anul trecut, după facelift, care avea ca preț de intrare 128.700 de euro, pe piața din România, pe versiunea S e-tron, deși performanțele erau mai reduse. În același timp, nu este o noutate pentru e-tron GT, având în vedere că, la lansarea din 2021 modelul putea fi comandat cu aproximativ 100.000 de euro, o versiune cu o baterie mai mică, dar care între timp a dispărut.

Audi e-tron GT are aceeași platformă și are o mulțime de componente comune cu Porsche Taycan, fiind din acest punct de vedere mai puțin atractiv, având în vedere faptul că prețurile sunt comparabile.
Modelul a fost considerat încă de la lansarea sa de acum patru ani un puternic competitor pentru Tesla Model S, care a și dispărut din vânzările mărcii americane, de altfel, într-o piață concurențială puternică pe acest segment.
E-tron GT are 4,99 metri lungime, 1,96 metri lățime și o înălțime de 1,41 metri, pe un ampatament foarte mare, de 2,9 metri. Modelul este echipat cu cele mai avansate tehnologii pe care marca le avea la dispoziție, având în centru Audi Virtual Cockpit, cu două ecrane de 12,3 și 10,1 inci, și un interior elegant, dar care folosește exclusiv materiale ecologice.

Printre detaliile acestui model se află opțiunea de setare a sunetelor pe care mașina le poate emite artificial, la motor sau la frânare și alte operațiuni. Sunetele au făcut obiectul unor studii atente ale specialiștilor.
Audi e-tron GT este produs în uzina de top a mărcii, în Neckarsulm, acolo udne a fost fabricat și R8, beneficiind de operațiuni de asamblare specifice unei fabrici de mașini de lux.
Sistemul de tracțiune quattro, unul controlat de computere, distribuie cuplul între punțile față și spate complet variabil și la o viteză extrem de mare, asigurând cea mai bună tracțiune în funcție de condițiile de rulare. Controlul precis al transmisiei și al celor două motoare se realizează în doar câteva milisecunde.
