„Italianul din America”, omul familiei Agnelli, a fost selectat ca posibil CEO al Stellantis, dar mai are de primit acordul celorlalți acționari

Auto/Transporturi   
„Italianul din America”, omul familiei Agnelli, a fost selectat ca posibil CEO al Stellantis, dar mai are de primit acordul celorlalți acționari

O singură opțiune a fost desemnată de comitetul special creat de acționarii Stellantis pentru a găsi un nou CEO al companiei, după plecarea lui Carlos Tavares, dar aceasta este în pericol să nu primească acceptul tuturor acționarilor. Compania nu a anunțat oficial, dar cele mai noi informații pe surse arată că mai este doar un pas până la decizia finală.

Antonio Filosa, actualul director al Stellantis pentru operațiunile din America de Nord, a fost selectat de comitetul de desemnare a unui nou CEO, potrivit celor mai noi informații publicate de Tribuna de Automocion, care susține că celelalte opțiuni majore au fost excluse.

Urmărește-ne și pe Google News

Una este cea a lui Wayne Griffits, fostul CEO al SEAT/Cupra, care a demisionat luna trecută din funcție și este liber de contract, cealaltă este Jean Phillippe Imparato, actualul director al Stellantis pentru Europa lărgită, care se apropie de vârsta de pensionare.

Evenimente
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
VIDEO Imagini cu primul tren produs de polonezi pentru România CITEȘTE ȘI VIDEO Imagini cu primul tren produs de polonezi pentru România

Filosa are, după cum a stabilit comitetul, toate calitățile necesare preluării gigantului Stellantis, pentru a-l înlocui pe Carlos Tavares (foto), dar mai are de îndeplinit o singură condiție: să fie acceptat de acționarii principali, cei care își vor da votul în luna iunie asupra acestei propuneri.

Sursele arată că alegerea lui s-a făcut cu acordul celui mai mare acționar, familia Agnelli, prin fondul de investiții Exor, care este, de altfel, reprezentată la vârful companiei de John Elkan (foto). 

Foștii acționari ai Fiat Chrysler au în prezent aproape 16% din Stellantis, cel mai mare pachet de acțiuni, fiind secondați de foștii acționari PSA Peugeot Citroen, familia Peugeot, care deține un pachet de 7,74%. Al treilea acționar este BpiFrance, care reprezintă interesele statului francez, cu 6,93%, ceilalți acționari fiind diferite fonduri de investiții, cu procente mai mici de 4% fiecare, dar și constructorul chinez Dongfeng, care și-a redus participația până la 1,7%. Restul acțiunilor Stellantis sunt tranzacționate pe bursele din Paris, Milano și New York.

Drepturile de vot ale acționarilor sunt însă diferite. Exor are 24%, Peugeot are 11,9%, iar BpiFrance are 10,46% din drepturile de vot. Pentru a desemna noul CEO, este nevoie de consens din partea acționarilor, însă pare că acest lucru nu este realizat deocamdată, deoarece acționarii semnificativi din Franța nu îl agreează pe Antonio Filosa.

Bătălia pentru locul 1 în Europa se dă în interiorul Renault Group: Dacia Sandero a fost depășită de un model al francezilor CITEȘTE ȘI Bătălia pentru locul 1 în Europa se dă în interiorul Renault Group: Dacia Sandero a fost depășită de un model al francezilor

În situația în care propunerea comitetului nu va primi suficiente voturi, Stellantis ar putea să se confrunte cu o criză nouă, pentru că o nouă perioadă de căutări s-ar prelungi alte câteva luni, până la o nouă întâlnire a board-ului director. Alte nume au fost vehiculate pentru o a doua etapă, printre acestea apărând din nou Luca de Meo, care astăzi este CEO al Renault Group și care a refuzat deja o propunere în acest sens făcută de Stellantis.

În același timp, informațiile privind o iminentă pensionare a lui Jean Phillippe Imparato, cel care conduce de facto activitatea Stellantis în Europa, imediat ce va fi desemnat noul CEO, arată că numele acestuia a fost scos de pe lista potențialilor șefi ai grupului.

Antonio Filosa, care în prezent este Chief Operating Officer al Stellantis America, fiind totodată și Chief Quality Officer al întregii companii, este originar din Napoli și vine pe filiera Fiat, fiind omul de încredere al acționarului Exor. El a lucrat pentru grupul de firme Fiat începând din 1999, adică de peste 25 de ani, având o carieră îndelungată mai întâi în Italia și apoi în America de Sud, unde a fost inclusiv director de logistică și director de uzină.

A devenit membru al Board-ului Director al diviziei de servicii financiare a FCA Brazilia, în 2019, ulterior fiind numit președinte al acesteia timp de cinci ani.

Din 2021, odată cu crearea Stellantis, a devenit COO Stellantis America de Sud. Între noiembrie 2023 și februarie 2025 a condus marca Jeep, singura care a reușit să fie profitabilă dintre mărcile americane ale Stellantis, rezultat care a contribuit la numirea lui ca șef peste toate activitățile Stellantis din America.

viewscnt
Afla mai multe despre
antonio filosa
stellantis
ceo stellantis
wayne griffiths
luca de meo