SUV-ul Land Rover Freelander a fost pentru mulți ani un succes în Europa și SUA, pentru că a făcut marca britanică mult mai accesibilă cumpărătorilor cu bugete restrânse, păstrând în bună măsură spiritul de aventură al mărcii. La 10 ani de la producția ultimului exemplar, Land Rover va readuce la lumină numele Freelander.
Chery Jaguar Land Rover este un joint venture ce datează din 2014, dar mașinile pe care le-a produs de atunci au acoperit doar gama premium, formată din celebrele Range Rover, Discovery și din modele Jaguar.

Schimbările majore de comportament ale clienților chinezi i-au determinat pe șefii celor două companii să caute soluții pentru lansarea de modele mai accesibile, dar care să păstreze esența mărcii Land Rover. Așa s-a ajuns la soluția Freelander, un nume cu o istorie solidă în Europa și SUA, dar niciodată vândut în China.
Încă de anul trecut, cele două companii, JLR, deținută de Tata Motors, și Chery, unul dintre cei mai mari producători de automobile din China, au decis să înceapă proiectul Freelander, care să aducă pe piață o nouă marcă de SUV-uri.
Strategia stabilește o separare clară de Land Rover și Range Rover, pentru a nu afecta poziția de pe piață a celor două, dar o poziționare clară de legătură care să susțină un start bun pe piață.

Tehnic, mașina a fost dezvoltată pe platforma modulară a Chery, E0X, care oferă avantajele tehnologiei avansate a chinezilor, cu costurile specifice acestei piețe. Informațiile care vin dinspre companie arată că va fi folosită versiunea E0V, dedicată propulsiilor electrice cu range extender.
Primele prototipuri scoase de compania deținută în părți egale de Chery și JLR au fost observate pe șoselele din China, în timpul testelor. Formele dezvăluite de mașina surprinsă în trafic trădează o siluetă care duce cu gândul la Range Rover Sport.

Cea mai importantă veste care vine dinspre parteneriatul dintre chinezi și JLR este însă legat de faptul că mașinile Freelander au șanse să fie lansate și la nivel internațional, pentru a susține revigorarea vânzărilor JLR, care au fost puternic afectate de ultimele evoluții ale piețelor auto internaționale.
Cu investiții consistente în electrificare gamei, într-o perioadă în care clienții s-au răzgândit și nu mai vor mașini electrice, vânzările Jaguar și Land Rover au frânat puternic, iar finanțele grupului britanic deținut de Tata Motors s-au destabilizat.
Vestea mai puțin bună pentru chinezi este că, pentru a introduce în fabricație noul model, uzina Chery JLR din China va opri producția tuturor modelelor actuale, Range Rover, Land Rover și Jaguar.
Luna aceasta, CEO-ul JLR, Adrian Mardell, a demisionat înainte de finalizarea contractului, iar în locul său acționarii indieni au numit un specialist intern, directorul financiar al Tata Motors, de origine indiană, Pathamadai Balachandran Balaji sau pe scurt PB Balaji.