FOTO Primul AUDI fără cele patru cercuri” a fost lansat cu 700 km autonomie și doar 28.000 de euro

Auto/Transporturi   
FOTO Primul AUDI fără cele patru cercuri” a fost lansat cu 700 km autonomie și doar 28.000 de euro

Marea relansare a mărcii Audi în China, cu o gamă complet nouă de automobile și o siglă fără cercuri, cu numele scris mare cu majuscule pe grilă, începe cu primul model dezvoltat special pentru piața chineză.

Strategia mărcii Audi pentru China a fost anunțată încă de-acum un an, când a fost prezentat primul concept care anticipa viitoarele modele de serie, așa că acum a venit rândul primului debut, modelul electric E5, care nu are niciun corespondent în gama europeană de modele a mărcii din Ingolstadt.

Urmărește-ne și pe Google News
Gara de Nord va fi schimbată radical. Cum va arăta întreaga zonă FOTO CITEȘTE ȘI Gara de Nord va fi schimbată radical. Cum va arăta întreaga zonă FOTO

Cu un profil ce îmbină trăsăturile unui break cu cele ale unui hatchback, noul E5 a fost dezvoltat în parteneriat cu chinezii de la SAIC și folosește sub capotă tehnologie chineză de asistență. Cireașa de pe tort, pentru că suntem în China, este un display uriaș pe tot bordul, cu o diagonală de 59 de inchi.

„Combinăm ingineria, tehnologia și calitatea germană cu inovația de ultimă generație chineză”, spune Fermin Soneira, coordonatorul proiectului Audi-SAIC. „E5 aduce ce e mai bun din ambele lumi”.

FOTO Primul AUDI fără cele patru cercuri” a fost lansat cu 700 km autonomie și doar 28.000 de euro

Audi E5 are o lungime de 4,88 metri, încadrându-se în segmentul mediu, cu un ampatament de 2,95 care va oferi un spațiu apropiat de segmentul superior.

ULTIMA ORĂ Guvernul oprește transferurile între instituții CONFIRMARE CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul oprește transferurile între instituții CONFIRMARE

Din punct de vedere al propulsiei, E5 are motoare electrice cu puteri între 220 kW și 579 kW și se bazează pe o gamă destul de largă de baterii, de la 76 kWh, până la 100 kWh, cu o capacitate intermediară de 83 kWh.

Cu astfel de valori, nu era dificil pentru constructorul german să anunțe autonomii consistente: 618 km pentru cea mai mică baterie și 773 km pentru cea mai mare, cu valori intermediare pentru motorizările Quattro, care dispun de două motoare și tracțiune AWD.

La nivel de asistență, E5 respectă rețeta chinezească până la detaliu, pentru că nu doar că folosește componente precum motorul sau bateria de proveniență chinezească, dar mașina are un pachet impresionant de senzori și software, așa cum le place clienților asiatici.

Traian Băsescu va primi de la Guvern un apartament într-un bloc CITEȘTE ȘI Traian Băsescu va primi de la Guvern un apartament într-un bloc

Cu 27 de senzori, inclusiv Lidar, radare, senzori ultrasonici și 11 camere, toate de la Momenta, având computerul central echipat cu procesorul Orin X de la Nvidia, Audi E5 stă lângă orice model al unei mărci chinezești de top.

Cea mai mare surpriză este însă lista de prețuri, pentru că Audi își păstrează statutul de marcă premium, dar cu prețuri adaptate pieței din China. Versiunea de intrare, Pioneer, poate fi cumpărată, fără alte opționale adăugate, la doar 28.000 de euro, în condițiile în care vorbim despre o mașină foarte bine echipată, cu o putere de aproape 300 CP și accelerație de la 0 la 100 km/h de numai 6 secunde.

Nici vârful de gamă nu este unul de speriat, pentru că are un preț de pornire de 38.000 de euro, fiind o mașină care are tracțiune integrală și o putere uriașă, de 776 CP.

Leapmotor a obținut în premieră profit în semestrul 1 și confirmă că va construi o uzină proprie în Europa CITEȘTE ȘI Leapmotor a obținut în premieră profit în semestrul 1 și confirmă că va construi o uzină proprie în Europa

Audi E5 a fost construit pe noua platformă digitalizată ADP, dezvoltată de echipele din China ale mărcii germane împreună cu cei de la SAIC și va intra în producție în uzina din Anting, deținută în mod egal de cele două companii. În această toamnă vor începe și primele livrări către clienții locali.

Luna aceasta, Audi a lansat pe aceeași piață chineză noile versiuni ale modelului Q6 modificate pentru clienții asiatici. Este vorba despre Q6L și Q6L Sportback, caroserii cu ampatamentul mărit, construite pe noua platformă PPE a grupului VW, dedicată mărcilor premium.

FOTO Bolojan a discutat cu Procurorul General Florența pe tema pensiilor speciale ale magistraților CITEȘTE ȘI FOTO Bolojan a discutat cu Procurorul General Florența pe tema pensiilor speciale ale magistraților

Dar planul mărcii Audi pe această piață este mult mai ambițios, așa cum a încercat să transmită și în primăvara acestui an, când a urcat pe podiumurile salonului auto din Shhanghai nu mai puțin de 19 modele, dintre care cinci au fost noutățile pregătite pentru acest an.

Noua familie cu sigla AUDI va aduce în următorii ani și alte modele create special pentru această piață, pentru a încerca să recupereze scăderile mari din ultimii ani.

FOTO Primul AUDI fără cele patru cercuri” a fost lansat cu 700 km autonomie și doar 28.000 de euro
viewscnt
Afla mai multe despre
audi
audi e5
masini china
audi q6
sportback