Mărcile auto chineze își consolidează rapid prezența în ”laboratorul EV” al Europei

Auto/Transporturi   
Mărcile auto chineze își consolidează rapid prezența în ”laboratorul EV” al Europei

Constructorii chinezi de mașini electrice își consolidează rapid prezența în Norvegia.

Este țara cu cel mai mare grad de adopție a mașinilor electrice din lume.

Urmărește-ne și pe Google News
GRAFIC România devansează Polonia pe piețele UE de transport? CITEȘTE ȘI GRAFIC România devansează Polonia pe piețele UE de transport?

Este astfel pusă presiune pe giganți occidentali precum Tesla, conform CNBC.

De la prima livrare a unui model MG în ianuarie 2020, mărcile chineze au ajuns să dețină o cotă de piață combinată de aproximativ 10% în Norvegia, grație prețurilor competitive și tehnologiei avansate. Această creștere fulminantă este cu atât mai notabilă cu cât Norvegia nu a impus tarife pe importurile de vehicule electrice chinezești, spre deosebire de SUA și UE, scrie News.ro.

EXCLUSIV SURPRIZĂ Schimbări dure și ample la insolvență - Tragere la răspundere mai rapidă și mai simplă, restricții la înființare de firme noi, executare diferită și termene mai scurte. Insolvențele induc 30% din neîncasarea la TVA CITEȘTE ȘI EXCLUSIV SURPRIZĂ Schimbări dure și ample la insolvență - Tragere la răspundere mai rapidă și mai simplă, restricții la înființare de firme noi, executare diferită și termene mai scurte. Insolvențele induc 30% din neîncasarea la TVA

”Avem peste 20 de modele chinezești de EV disponibile acum pe piața norvegiană. Percepția cumpărătorilor s-a schimbat enorm: le consideră fiabile, bine echipate tehnologic și, mai ales, accesibile,” a declarat Christina Bu, secretar general al Asociației Norvegiene pentru Vehicule Electrice (NEVA), pentru CNBC.

Tesla rămâne liderul de piață, grație cererii mari pentru noul Model Y, dar mărcile chineze precum BYD, XPeng și MG au intrat deja în topul celor mai vândute branduri auto din Norvegia, potrivit datelor federației rutiere OFV. Alte nume ca Volvo și Polestar sunt de asemenea prezente, fiind controlate parțial de grupul chinez Geely.

Norvegia, punct de intrare pentru mărcile chinezești în Europa

Potrivit analistului Felipe Munoz (JATO Dynamics), Norvegia este ”laboratorul EV al Europei” – un teritoriu de testare ideal pentru branduri necunoscute, grație dimensiunii reduse, lipsei unei industrii auto locale și culturii favorabile vehiculelor electrice.

Angajațiii de la metrou au o altă viziune: Sporurile sunt o obligație pentru \ CITEȘTE ȘI Angajațiii de la metrou au o altă viziune: Sporurile sunt o obligație pentru "sacrifiul" lor de a lucra în subteran. Primesc însă și șefii de la etajul 9

”Este mult mai ușor să pătrunzi aici decât în piețele mari europene, care necesită investiții masive și unde concurența internă este mai dură,” a spus Munoz.

Provocarea pentru Europa și Tesla

Rico Luman, economist la banca ING, afirmă că șoferii europeni sunt încântați de experiența de condus oferită de mașinile chinezești, ceea ce creează o reală provocare pentru Tesla și pentru constructorii europeni. El avertizează că Europa este încă în urmă față de China, în ciuda unor progrese recente.

”Este nevoie urgentă de mai multe modele noi și mai accesibile pentru a convinge clasa de mijloc să adopte mașinile electrice. Deocamdată nu suntem acolo,” a concluzionat Luman.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini electrice
norvegia