EXCLUSIV Bogdan Costaș, Director General al Romaero, dezvăluie detaliile înțelegerii cu Wizz Air. Alte patru contracte, în UK și Europa, în negociere: Chiar acum plecăm la Londra

Auto/Transporturi   
EXCLUSIV Bogdan Costaș, Director General al Romaero, dezvăluie detaliile înțelegerii cu Wizz Air. Alte patru contracte, în UK și Europa, în negociere: Chiar acum plecăm la Londra

Romaero SA, companie de stat aflată în insolvență din 2022, face un pas semnificativ spre redresare printr-un nou parteneriat internațional. Wizz Air a ales Romaero să contribuie la mentenanța flotei sale, într-o formulă asociativă, în colaborare cu firma câștigătoare a licitației organizate de operatorul aerian.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

„Wizz Air a organizat o licitație pentru asigurarea mentenanței avioanelor din flota sa. România va pune la dispoziție două facilități – una pentru base maintenance și una pentru line maintenance. Romaero va lucra alături de compania de mentenanță care a câștigat procedura, pentru că noi nu am putut participa singuri, fiind în insolvență.

Urmărește-ne și pe Google News

Am negociat condițiile noastre de participare și vom contribui la acest proiect în parteneriat cu firma respectivă”, a declarat Bogdan Costaș, Director General al Romaero SA, pentru Profit.ro.

Valoarea proiectului este de 2,6 milioane euro anual, pe o perioadă de trei ani, cu posibilitate de prelungire.

Colaborarea marchează un moment strategic pentru Romaero, într-un context în care compania încearcă să iasă din procedura de insolvență începută în februarie 2022, pe fondul pierderilor și blocajelor operaționale acumulate.

Wizz Air anunță în România extinderea semnificativă a rețelei CITEȘTE ȘI Wizz Air anunță în România extinderea semnificativă a rețelei

Pe lângă parteneriatul cu Wizz Air, Romaero are în derulare și alte inițiative internaționale.

„Chiar în această săptămână vom merge la Londra, unde vom semna un acord pentru aeronave militare. Continuăm să căutăm parteneriate strategice, atât în aviația civilă, cât și în cea militară, cu companii din Europa și din afara ei”, a precizat Costaș.

În zona de producție, Romaero are deja contracte în derulare cu giganți precum Boeing și Airbus.

Pentru perioada imediat următoare, compania mizează pe finalizarea a patru contracte importante, atât în mentenanță, cât și în producție.

„Avem patru contracte mari în negocieri avansate cu companii din Uniunea Europeană și U Uk pe care ne așteptăm să le semnăm până la finalul anului”, a adăugat Bogdan Costaș.

Conform acestuia, redresarea companiei depinde în principal de un management concentrat pe performanță. „Depinde de un management care să fie focusat pe performanță. Cererea din piață există – important este să fim pregătiți să o absorbim eficient”, a subliniat Costaș.

ULTIMA ORĂ DECIZIE Blue Air, în faliment CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ DECIZIE Blue Air, în faliment

Romaero este una dintre cele mai vechi companii din industria aerospațială din România și se află în proprietatea statului, prin Ministerul Economiei. Declanșarea insolvenței în 2022 a venit după o perioadă lungă de dificultăți financiare și pierderi repetate, însă noile contracte semnate și cele aflate în negocieri marchează o posibilă turnură pentru companie.

„Perioada de mentenanță pentru aeronavuri civile este începând cu 1 octombrie până 30 martie, fie mult 30 aprilie. În următoarea lună vom finaliza trei contracte pentru următorul sezon de mentenanță, dar aceste contracte pot să apară și de la o lună la alta. Noi suntem pe o piață în care cererea este mult mai mare cât oferta la mentenanță aeronave.

De aceea avem și certitudinea că Romaero va ieși din această insolvență, pentru că cererea este mult mai mare ca oferta. Depinde de un management care să fie focusat pe performanță”, a mai precizat directorul general al Romaero SA.
 

viewscnt
Afla mai multe despre
wizz air
bogdan costaș
romaero sa