Mașini electrice în Europa: Dacia Spring a ieșit din Top 10, chinezii au urcat la 20% din piață. Mașinile diesel - la minim istoric, înlocuite de mașini electrice sau hibrid

Mașini electrice în Europa: Dacia Spring a ieșit din Top 10, chinezii au urcat la 20% din piață. Mașinile diesel - la minim istoric, înlocuite de mașini electrice sau hibrid
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 29 mar 2024

Schimbările legislative din anumite țări, care au lăsat Dacia Spring fără subvenții pe piețe mari, precum Franța și Germania, au afectat vânzările acestui model în Europa. În luna februarie, Spring n-a mai prins primele 10 locuri în clasamentul vânzărilor. În același timp, 20% din mașinile electrice de pe piață au fost fabricate în China, conform analizei Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Asaltul chinezilor este din ce în ce mai vizibil pe piața din Europa. În luna februarie, o cincime din mașinile electrice vândute pe continent au fost produse în China. Între acestea se numără și Dacia Spring, dar și alte modele, precum Tesla Model 3, dar acest lucru nu se vede în cifrele modelului Dacia, care a ieșit, după foarte multă vreme, din clasamentul celor mai vândute mașini electrice din Europa.

FOTO ANUNȚ OFICIAL România a depășit pragul psihologic la numărul de kilometri de autostradă și drum expres CITEȘTE ȘI FOTO ANUNȚ OFICIAL România a depășit pragul psihologic la numărul de kilometri de autostradă și drum expres

Dacă anul trecut Spring urca până pe locul 4, acum nu mai figurează în acest top, în care lideri sunt în continuare Tesla Model Y și Model 3, urmate de Peugeot 208 și modelul chinesc MG4. Printre noutățile din top se numără Volvo EX30, proaspăt lansat la nivel global.

Ponderea autoturismelor electrice a rămas la 13% din totalul pieței de autoturisme în Europa, conform Jato Dynamics, chiar dacă piața a crescut în ansamblul ei cu 10%. Mașinile cu motoare pe benzină au rămas cele mai numeroase în preferințele clienților, având o pondere foarte apropiată de cea pe care o înregistrau în 2019, înainte de pandemie. În schimb, mașinile diesel sunt la un minim istoric, de numai 15% din piață, acestea fiind înlocuite de mașini electrice sau hibrid, după ce în 2019 reprezentau 35% din vânzările europene.

Chinezii de la IM Motors lansează prima mașină de serie din lume cu baterii solide. Brandul sub care mașina poate veni în Europa CITEȘTE ȘI Chinezii de la IM Motors lansează prima mașină de serie din lume cu baterii solide. Brandul sub care mașina poate veni în Europa

Reprezentanții Jato susțin că europenii care renunță masiv la diesel nu se grăbesc să se îndrepte către mașinile electrice ci le preferă pe cele pe benzină sau pe cele hibride.

Pe segmentul de mașini elecrice, ponderea vehiculelor produse în China a crescut mult mai rapid decât segmentul în sine, conform statisticilor Jato. În perioada ianuarie – februarie, mașinile cu loc de producție China au crescut cu 43%, după un avans de 45% în februarie.

Volvo spune adio mașinilor diesel, după 45 de ani CITEȘTE ȘI Volvo spune adio mașinilor diesel, după 45 de ani

În urma acestui avans, ponderea vehiculelor produse în China a urcat la 20% în segmentul electric și la 4% în totalul pieței de autoturisme. Germania este în continuare țara din care provin cele mai multe vehicule elecrice, cu 33%. Este important de menționat faptul că 44% din mașinile electrice fabricate în China au fost vândute de mărci europene sau americane, între acestea numărându-se Tesla, Volvo și Dacia.

Alte 40% din aceste mașini au fost vândute de marca MG, a grupului SAIC. Marca MG a avut și cea mai mare rată de creștere în februarie, cu 106%, având un volum de 15.620 unități vândute.

viewscnt
Afla mai multe despre
dcia spring
mașini china