Adrian Mardell, CEO-ul Jaguar Land Rover, și-a anunțat demisia din funcție, potrivit informațiilor oficiale transmise de companie. Constructorul britanic deținut de compania indiană Tata Motors a fost puternic afectat de criza tarifelor majorate de Donald Trump.
Numit în funcție în urmă cu numai doi ani, în locul lui Thierry Bolore, plecat intempestiv de la conducerea companiei, Adrian Mardell este un veteran al Jaguar Land Rover, cu 35 de ani de carieră în cadrul constructorului britanic.

Sub conducerea lui, compania a reușit să se redreseze și să genereze rezultate profitabile în ultimii doi ani, anul 2025 a mărit problemele cu care se confrunta compania din cauza vitezei mici de adoptare a mașinilor electrice, mai multe proiecte de dezvoltare ale companiei fiind amânate sau suspendate din acest motiv.
În iulie, conducerea Jaguar Land Rover a anunțat un plan de restructurare masiv, ca urmare a scăderii profitabilității companiei. „JLR își adaptează forța de muncă la nevoile actuale și viitoare ale companiei” a transmis atunci producătorul de SUV-uri premium.
După un record al profitului obținut pentru ultimul deceniu, raportat în anul fiscal încheiat pe 31 martie, JLR a înregistrat scăderi importante ale vânzărilor în lunile care au urmat, în special după sistarea livrărilor către clienții din SUA. După realinierea tarifelor pentru unele dintre vehiculele sale, JLR a reînceput livrările, dar a rămas cu tarife de 27,5% pentru modelele Land Rover.

Unul dintre efecte a fost amânarea lansării noilor Range Rover și Range Rover Sport electrice.
Compania a transmis că urmează să fie desemnat un succesor la conducerea JLR, ceea ce înseamnă că plecarea a fost decisă peste noapte și procesul de căutare a unui nou CEO abia acum începe.
Este a treia plecare majoră a unui CEO important din industria auto europeană, după Carlos Tavares, de la Stellantis, și Luca de Meo, de la Renault, într-o perioadă în care transformările de tehnologie, legislația în schimbare, concurențe puternică din China și scăderea cererii de vehicule pun probleme mari companiilor auto.