Constructorul japonez Toyota, cel mai mare producător auto din lume, a raportat un nou record de vânzări în luna aprilie, prima lună din noul an fiscal. Compania spune că a înregistrat o creștere a cererii, mai ales în China, America de Nord și Japonia.
Cu un total de 876.864 de vehicule vândute în luna aprilie de mărcile Toyota și Lexus (creștere de 10%) și de 936.718 vehicule cu tot cu Hino și Daihatsu (creștere de 12,2%), grupul japonez Toyota a înregistrat un nou record de vânzări lunare, pe care îl argumentează cu creșteri ale cererii în China, America de Nord și Japonia, unde explicațiile au fost diferite, în funcție de regiune.
În SUA, Toyota pune creșterea pe seama iminenței tarifelor, astfel că s-a înregistrat o precipitare a comenzilor la prețurile actuale. În China, sunt invocate noi măsuri de creștere introduse de dealeri, susținute de subvențiile guvernamentale. Și în Europa, pe mai multe piețe, între care Spania și Italia, Toyota spune că s-a bucurat de creșterea cererii.

În America de Nord, volumele vândute au crescut cu 8,2%, susținute de un avans de 10% în SUA, în timp ce Canada și Mexic au generat scădere pentru compania japoneză. În America de Sud, Argentina a înregistrat o creștere foarte mare, 32,8%, celelalte piețe având cifre mult mai mici.
În Europa, atât Marea Britanie, cât și Franța au fost vectori care au frânat evoluția vânzărilor Toyota, cu peste -12% pe fiecare dintre cele două, așa cum și Germania a contribuit cu o scădere de -7,7%, dar vânzările totale în regiune au fost salvate de celelalte piețe mari, Spania, Italia și UK.
Dar cel mai mare succces de etapă a fost înregistrat în China, unde volumul vânzărilor a crescut cu 20,8%, la 142.800 de unități, în pofida scăderilor mici de pe celelalte piețe din regiune.
Vânzările pe toate cele patru luni de la începutul anului calendaristic s-au ridicat la 3,39 milioane de vehicule, fiind cu 6,1% mai mari decât în 2024, anunțând deja încă un an bun, în care Toyota își va menține titlul de cea mai mare companie auto din lume.
Pe segmentul de mașini electrice, Toyota plătește prețul întârzierii lansărilor de astfel de modele, cu bună știință, volumul acestora în aprilie fiind de numai 16.500 unități. De la începutul anului, Toyota a vândut, cu ambele mărci care vând mașini electrice, Toyota și Lexus, numai 51.300 de automobile cu propulsie exclusiv electrică.

Producția a fost de asemenea la un nivel record, cu 814.787 vehicule produse de mărcile Toyota și Lexus, și 902.425 vehicule cu tot cu restul mărcilor deținute. Producția totală din afara Japoniei a ajuns la un nivel precedent pentru luna aprilie, cu 572.526 de autovehicule, față de cele 329.899 vehicule produse în uzinele din Japonia.
În total, de la începutul anului, fabricile Toyota din toată lumea au asamblat 3,65 milioane de vehicule, cu 11,4% peste nivelul din anul precedent.
Toyota încearcă să-și echilibreze în acest moment producția din SUA, prin creșterea volumelor asamblate acolo, cel puțin pentru cele mai vândute modele, în special RAV4, în timp ce caută soluții și pentru importurile de componente, care ar urma să fie nevoite să plătească taxe majorate, în urma deciziilor administrației Trump.