ULTIMA ORĂ ANUNȚ Construcția Autostrăzii Unirii merge mai departe, tensiunile dintre UMB și CNIR au fost depășite

Auto/Transporturi   
ULTIMA ORĂ ANUNȚ Construcția Autostrăzii Unirii merge mai departe, tensiunile dintre UMB și CNIR au fost depășite

Construcția Autostrăzii Unirii (A8) merge mai departe, tensiunile dintre UMB și CNIR au fost depășite, anunță ministrul Transporturilor.

"UMB, cel mai puternic constructor din România, are capacitatea să gestioneze toate contractele asumate", adaugă ministrul Sorin Grindeanu.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Primele grinzi ridicate pe cea mai complexă structură de pe Autostrada Bucureștiului CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Primele grinzi ridicate pe cea mai complexă structură de pe Autostrada Bucureștiului

VEZI ÎN VIDEO MAI JOS CUM A FOST REZOLVATĂ PROBLEMA

La finele lunii trecute, dn document dezvăluia motivele pentru care asocierea de constructori condusă de UMB, compania omului de afaceri român Dorinel Umbrărescu, a solicitat rezilierea unuia dintre cele mai mari contracte semnate pentru autostrăzi în România.

ULTIMA ORĂ ANUNȚ Construcția Autostrăzii Unirii merge mai departe, tensiunile dintre UMB și CNIR au fost depășite

 

ULTIMA ORĂ ANUNȚ Construcția Autostrăzii Unirii merge mai departe, tensiunile dintre UMB și CNIR au fost depășite

ULTIMA ORĂ ANUNȚ Construcția Autostrăzii Unirii merge mai departe, tensiunile dintre UMB și CNIR au fost depășite

ULTIMA ORĂ ANUNȚ Construcția Autostrăzii Unirii merge mai departe, tensiunile dintre UMB și CNIR au fost depășite

ULTIMA ORĂ ANUNȚ Construcția Autostrăzii Unirii merge mai departe, tensiunile dintre UMB și CNIR au fost depășite

Contractul este pentru proiectarea și execuția lotului 2A Ditrău-Grințieș, cel mai lung lot al Autostrăzii „Unirii”-A8, un contract de 6,14 miliarde de lei (fără TVA), adică aproape 1,2 miliarde de euro, a fost semnat în luna martie cu Asocierea SA&PE CONSTRUCT (LIDER)-TEHNOSTRADE S.R.L.-EURO ASFALT D.O.O-SPEDITION UMB.

Odată semnat a devenit cel mai scump contract pentru un lot de autostradă din România. Precedentul record fusese stabilit de Secțiunea 3 din A1 Sibiu – Pitești (37,4 km), unde contractul semnat este de 5,3 miliarde de lei, adică circa 1,06 miliarde de euro.

Ulterior, recordul a fost preluat de tronsonul din Autostrada Transilvania ce conține tunelul Meseș – 1,32 miliarde euro.

VIDEO&FOTO Un Citroen e-C3 Aircross a avut nevoie de 12 încărcări pentru a parcurge 1.000 km CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Un Citroen e-C3 Aircross a avut nevoie de 12 încărcări pentru a parcurge 1.000 km

SA&PE Construct, Tehnostrade și Spedition UMB sunt toate firme parte din grupul UMB al omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, unul dintre cei mai activi constructori de drumuri din țară.

Lotul Ditrău – Grințieș are o lungime de 37,9 kilometri și trece prin județele Harghita și Neamț. Asocierea formată din constructori din România și Bosnia – Herțegovina are termen de 54 de luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni durata de execuție.

Cu alte cuvinte, dacă ordinul de începere va fi dat în prima jumătate a acestui an, proiectarea ar trebuie să fie gata în vara-toamna 2026, iar construcția autostrăzii propriu-zise va trebui terminată la final de 2029 sau început de 2030.

viewscnt
Afla mai multe despre
umb
autostrada