Ultima redută a Tesla a căzut

Auto/Transporturi   
Ultima redută a Tesla a căzut

Chiar dacă în ultimele două luni Tesla a încercat să transmită un mesaj clar că vânzările sale au reînceput să crească pe piața din China, după lansarea versiunii restilizate a Model Y, statisticile care vin de pe această piață arată că situația este din ce în ce mai gravă.

Vânzările de automobile din China în luna mai au adus o nouă creștere a segmentului de automobile electrice, care a ajuns de mai multe luni la același nivel cu cel al motorizărilor cu combustie. Din păcate, Tesla nu mai reușește să țină pasul cu restul producătorilor auto și înregistrează o nouă scădere, de data aceasta foarte mare, la nivelul pe care compania îl are deja în Europa.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Start pentru construcția unui nou lot de autostradă CITEȘTE ȘI FOTO Start pentru construcția unui nou lot de autostradă
Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Potrivit datelor analizate de Profit.ro, vânzările Tesla în China au scăzut în prima săptămână din mai cu 57,9%, la un volum de 3.070 de vehicule, după ce în luna anterioară ele înregistraseră un declin de 9 procente, pe o piață care creștea cu 38%.

Statisticile arată că vânzările Tesla au crescut în 2025 în primele 13 săptămâni ale anului, după care oprirea producției pentru trecerea la facelift a lui Model Y a generat o scădere abruptă, urmată de o ușoară creștere odată cu lansarea noului model, la începutul lunii aprilie. În pofida ușoarei reveniri, volumul a fost mai mic decât cel din anul anterior, iar în ultima săptămână din aprilie Tesla a intrat din nou în declin.

Odată cu prima săptămână din mai, se înregistrează mai multe premiere, un grup important de mărci electrice din China depășind vânzările Tesla, care a fost timp de mai mulți ani, lider absolut al segmentului electric în această țară.

VIDEO Statul vine și prezintă imagini de pe șantiere după informația că Umbrărescu se retrage CITEȘTE ȘI VIDEO Statul vine și prezintă imagini de pe șantiere după informația că Umbrărescu se retrage

Dominația BYD este mai mult decât evidentă, în acest moment, compania chineză având 67.980 de vehicule NEV (care includ și propulsia PHEV), din care mai multe de jumătate, aproximativ 40.000 sunt electrice și au fost înregistrate în doar o săptămână, aproape cât toți ceilalți competitori din Top 10, la un loc.

Pe locul al doilea s-a aflat în perioada analizată Li Auto, unul dintre startup-urile de succes din această țară, cu 8.160 de autoturisme, iar pe locul al treilea s-a situat Leapmotor, cu 7.800 de automobile. Aito, Xpeng, Xiaomi, Depal, Seekr, Nio și Tesla sunt mărcile de pe locurile următoare.

LISTA celor mai puțin fiabile mașini nu conține niciun model Dacia, dar e plină de mașini Toyota CITEȘTE ȘI LISTA celor mai puțin fiabile mașini nu conține niciun model Dacia, dar e plină de mașini Toyota

Toate mărcile chinezești au înregistrat creșteri de două cifre, fără excepție, în timp ce Tesla rămâne singura marcă din piață cu scădere. Trebuie menționat însă faptul că doar o parte din aceste mărci vând exclusiv automobile complet electrice, unele dintre ele, cum este Li Auto sau Zeekr având în portofoliu și mașini PHEV sau electrice cu range-extender (EREV).

Rămân însă sufiente mărci care oferă doar automobile electrice, care au depășit deja vânzările Tesla, printre ele numărându-se Leapmotor, Xpeng, Xiaomi sau Nio.

BYD a estimat un nivel al vânzărilor de 5,5 milioane de unități în acest an, un volum cu care își va consolida poziția patra la nivel global. În intervalul ianuarie – aprilie, BYD a vândut la nivel global 1,38 milioane de vehicule, din care 612.128 sunt BEV.

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla
vanzari tesla
tesla china
tesla model y