Re:Nissan, noul plan de restructurare a companiei japoneze, confirmă concedierea a 20.000 de angajați

Auto/Transporturi   
Re:Nissan, noul plan de restructurare a companiei japoneze, confirmă concedierea a 20.000 de angajați

Foto dreamstime

Imediat după anunțul privind rezultatele financiare în anul fiscal încheiat pe 31 martie, Nissan a anunțat și noul plan de restructurare a companiei, propus de noul CEO, Ivan Espinosa. Planul confirmă informațiile anterioare care vorbeau despre concedieri masive.

 Nissan și-a propus să facă economii de 500 de miliarde yeni la nivelul costurilor anuale, adică aproximativ 3 miliarde euro, prin noul plan Re:Nissan, care va aduce măsuri drastice pentru companie. Cea mai severă măsură va însemna 20.000 de angajați concediați în toată lumea, unde se află fabricile Nissan, iar acest lucru se va întâmpla inclusiv prin închiderea a șapte fabrici din totalul de 17 câte deține în prezent compania.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO ANUNȚ Va fi deschis un nou tronson de autostradă CITEȘTE ȘI FOTO ANUNȚ Va fi deschis un nou tronson de autostradă
Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

„Cu o nouă orientare sub o nouă conducere, Nissan își reevaluează obiectivele și a efectuat o analiză cuprinzătoare a inițiativelor cheie, introducând măsuri suplimentare pentru a asigura o redresare puternică”, transmite compania, care publică și mesajul noului CEO, Ivan Espionsa:

 „Având în vedere performanța dificilă din anul fiscal 2024 și creșterea costurilor variabile, agravate de un mediu incert, trebuie să prioritizăm îmbunătățirea personală cu mai multă urgență și rapiditate, vizând o profitabilitate care se bazează mai puțin pe volum. Ca nouă conducere, adoptăm o abordare prudentă pentru a ne reevalua obiectivele și căutăm în mod activ fiecare oportunitate posibilă pentru a implementa și asigura o redresare robustă. Re:Nissan este un plan de redresare bazat pe acțiuni care prezintă clar ceea ce trebuie să facem acum. Toți angajații sunt hotărâți să lucreze împreună ca o echipă pentru a implementa acest plan, cu scopul de a reveni la profitabilitate până în anul fiscal 2026.”

Planul prevede inclusiv reducerea costurilor variabile cu 250 miliarde yeni, apreciat ca fiind „un obiectiv agresiv”, la care vor lucra cei 300 de exeperți ce vor forma un birou dedicat, care va urmări „ingineria și eficiența costurilor”.

Printre măsurile luate se regăsește și întreruperea temporară a activităților pentru produsele viitoare „post 2026”, pentru a reloca 3000 de persoane care să se ocupe reducerea costurilor.  Asta înseamnă inclusiv implementarea de procese de dezvoltare mai rapide, fără să fie afectate calendarele de lansare. La nivel de lanț de aprovizionare, va fi restructurată rețeaua de furnizori, prin volume mai mari alocate către mai puțini parteneri, pentru o eficiență mai mare.

Ford Fiesta electric construit chiar la Craiova? Informații despre o mașină mai ieftină decât Puma Gen-E, care ar fi construită în Koln sau la Craiova CITEȘTE ȘI Ford Fiesta electric construit chiar la Craiova? Informații despre o mașină mai ieftină decât Puma Gen-E, care ar fi construită în Koln sau la Craiova

De asemenea, costurile fixe vor fi reduse cu 250 miliarde yeni, până în 2026, raportat la valorile din anul fiscal 2024.

Reducerea de personal cu până la 20.000 de persoane până în 2027 include cei 9.000 de angajați ce erau prevăzuți de planul anterior de restructurare. Concedierile vor fi făcute în producție, în administrație și vânzări, în cercetare și dezvoltare.

O reducere importantă va fi și în procesele de dezvoltare, prin reducerea costurilor de inginerie, a complexității și prin îmbunătățirea vitezei de dezvoltare. Nissan își propune să reducă costul mediu orar al forței de muncă cu 20%, complexitatea pieselor cu 70%, numărul de platforme de la 13 la 7. Timpul de dezvoltare se va reduce la 37 de luni la început și, de la al doilea vehicul, la 30 de luni. Printre modelele dezvoltate în cadrul acestui proces se numără noul Nissan Skyline, noul SUV C global și noul SUV compact INFINITI.

FOTO SPION Primele imagini cu viitorul Renault Boreal, o Dacia Bigster mascată CITEȘTE ȘI FOTO SPION Primele imagini cu viitorul Renault Boreal, o Dacia Bigster mascată

Noua strategie țintește poziționarea SUA, Japonia, China, Europa, Orientul Mijlociu și Mexic ca piețe cheie și o abordare personalizată față de alte piețe. În SUA, este vizată orientarea către și revitalizarea mărcii INFINITI prin sinergii cu marca Nissan. Abordarea din China se va concentra pe îmbunătățirea performanței interne cu vehicule NEV.

În Europa, accentul se va pune pe SUV-urile din segmentele B și C. Nissan va pune accent pe parteneriatele cu Grupul Renault și pe cele cu partenerii din China. În Orientul Mijlociu, compania se va concentra pe SUV-urile mari, inclusiv cu produse din China. Mexicul va continua să fie un important centru de export, contribuind semnificativ la profit și creștere.

Parteneriatele pe care vrea să se sprijine Nissan vor fi cele tradiționale, cu Renault și Mitsubishi, dar Nissan readuce în actualitate parteneriatul cu Honda, despre care spune că va continua cel puțin în zona de inteligență și electrificarea vehiculelor.

VIDEO Haos la Londra - O pană de curent a blocat metroul CITEȘTE ȘI VIDEO Haos la Londra - O pană de curent a blocat metroul

Nissan a anunțat o pierdere netă de 670 miliarde yeni, la finalul anului fiscal 2024, încheiat pe 31 martie 2025, în condițiile în care vânzările s-au ridicat la un total de 3,3 milioane de vehicule, apropiat de cel din anul anterior.

Nissan nu a făcut noi previziuni pentru finalul anului fiscal abia început, singurele cifre avansate fiind cele privind veniturile, care sunt estimate să scadă la 12.500 miliarde yeni.

Principalul acționar al Nissan este Renault care deține 35,71% din Nissan, având un pachet de 17,05% acțiuni deținute direct și 18,66% deținute indirect, prin trustul Natixis SA.

viewscnt
Afla mai multe despre
nissan concedieri
plan restructurare nissan
renault nissan