Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a raportat o scădere de 37% a profitului operațional, în primul trimestru al anului, față de perioada similară din 2024.
Veniturile din vânzări au crescut cu 2,8%, susținute de vânzările din America de Sud (+17%) și Europa (+4%), conform CNBC.
Rezultatele slabe din primul trimestru sunt o urmare a tarifelor impuse de Donald Trump, în cadrul războiului comercial pe care l-a început, arată BiziDay.
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

Veniturile din vânzări, în primul trimestru, au crescut cu 2,8% față de perioada similară din 2024, stimulate de cererea mai mare de vehicule pe piețele din afara Chinei. Mai exact, vânzările s-au majorat în Europa (+4%) și America de Sud (+17%), ceea ce a compensat scăderea din America de Nord (-2%) și din China (-6%).
Volkswagen a anunțat că se așteaptă ca rezultatele financiare să fie la limita inferioară a previziunilor anuale din cauza incertitudinii politice, a războiului tarifar și a reglementărilor privind tarifele.
Volkswagena anunțat recent că va demara un proces de ajustare a capacității operaționale în China, ca răspuns la presiunile tot mai mari din cea mai mare piață auto a lumii.

„Avem o capacitate enormă în China, din trecut. Va fi un proces similar cu cel prin care am trecut în Germania pentru a ajusta dimensiunea operațiunilor”, a declarat Blume.
Oficialul a subliniat că restructurarea este necesară pentru ca grupul să rămână competitiv, în contextul în care piața auto chineză a cunoscut o explozie a vânzărilor de vehicule electrice în ultimii ani, iar concurența locală s-a intensificat semnificativ.
În Germania, Volkswagen a încheiat anul trecut un acord cu sindicatele care prevedea reducerea capacității de producție cu aproximativ 700.000 de unități și eliminarea a 35.000 de locuri de muncă.

Măsurile fac parte dintr-un plan mai amplu de reducere a costurilor și eficientizare a operațiunilor globale ale grupului.
Planul similar care urmează să fie aplicat în China are ca scop adaptarea la noile condiții de piață și realocarea resurselor acolo unde este nevoie de ele pentru a susține tranziția către mobilitatea electrică.