ANRE nu mai face față asaltului consumatorilor de energie

ANRE nu mai face față asaltului consumatorilor de energie
Adi Mosoianu
Adi Mosoianu
scris 27 feb 2021

La 2 luni după liberalizarea prețurilor la energie electrică pentru populație și la 8 luni de la dereglementarea pieței de gaze naturale, timp în care și-a atras numeroase reproșuri privind modul cum a gestionat procesele, în special din punct de vedere al insuficientei informări a consumatorilor casnici, Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a lansat o licitație pentru a achiziționa de pe piață servicii de call-center dedicate chiar informării acestora, serviciul propriu de acest tip al instituției, lansat în ianuarie, nemaifăcând față.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Justificările achiziției sunt "creșterea numărului de solicitări de informații și clarificări privind drepturile clienților finali de energie electrică și gaze naturale în raport cu operatorii economici ca urmare a eliminării prețurilor/tarifelor reglementate pentru clienții casnici de energie electrică și gaze naturale", precum și "personalul angajat insuficient alocat activității de informare în vederea asigurării acesteia la un nivel care să corespundă numărului mare de solicitări de informații adresat ANRE".

Astfel, ANRE "intenționează încheierea unui contract de achiziție publică de servicii de furnizare de informații de tip Call-Center în vederea îndeplinirii obligațiilor de informare stabilite prin Lege, pentru perioada 01.05.2021 - 31.12.2021, cu posibilitatea de prelungire, prin act adițional, pentru o perioadă de 4 luni (perioada 01.01.2022 – 30.04.2022)", se arată în documentația de atribuire.

Nicușor Dan a cedat în problema PUZ-urilor, PNL nu îl susține CITEȘTE ȘI Nicușor Dan a cedat în problema PUZ-urilor, PNL nu îl susține

Legea energiei pune în sarcina ANRE obligații privind asigurarea creșterii gradului de informare și conștientizare a drepturilor clienților finali de energie electrică și gaze naturale în relația cu operatorii economici participanți la piață și întreprinderea tuturor măsurilor necesare pentru punerea la dispoziția acestora de informații practice.

Valoarea contractului este estimată între 400.000 și 600.000 lei, iar termenul limită de depunere a ofertelor este 10 martie.

Potrivit sursei citate, la numărul de telefon 021.9782 se va face furrnizarea de informații generale privind activitatea de protecție a consumatorilor desfășurată de către ANRE, comunicarea informațiilor privind drepturile clienților de energie electrică și gaze naturale în condițiile piețelor liberalizate și furnizarea informațiilor cu privire la procedura de transmitere a sesizărilor și a căilor de adresare în cazul nerespectării cadrului de reglementare emis de ANRE, iar la 0374.554.265 - comunicarea informațiilor de specialitate cu privire la modalitatea și etapele de schimbare a furnizorului de energie electrică în contextul unei piețe de energie electrică complet liberalizată începând cu data de 01.01.2021, comunicarea informațiilor de specialitate cu privire la modalitatea și etapele de schimbare a furnizorului de gaze naturale în contextul unei piețe de gaze naturale complet liberalizată începând cu data de 01.07.2020, furnizarea de informații cu privire la piața concurențială și furnizarea de informații/îndrumări de o manieră practică si facilă cu privire la modul de utilizare a celor două comparatoare ofertă-tip furnizare energie electrică/gaze naturale de pe pagina de internet a ANRE www.anre.ro.

Fiul lui Ilie Dumitrescu, trimis în judecată, după ce a vândut cocaină unui investigator sub acoperire CITEȘTE ȘI Fiul lui Ilie Dumitrescu, trimis în judecată, după ce a vândut cocaină unui investigator sub acoperire

ANRE vrea de la prestator alocarea a minimum 5 persoane pentru fiecare număr, "cu abilități de comunicare în furnizarea de informații prin servicii de tip Call-Center pentru instituții publice cu atribuții în domeniul protecției drepturilor consumatorilor și abilități în gestionarea activității de Call Center asociată cu experiență similară dovedită pentru servicii prestate în zona de utilitate publică în derularea proiectelor similare pentru furnizarea de informații".

Pe de altă parte, după cum a relatat Profit.ro, șansele ca liberalizarea pieței de energie electrică să fie un succes și să conducă la o concurență reală de pe urma căreia să beneficieze consumatorii finali, sunt extrem de reduse, cel puțin deocamdată, iar principalii responsabili pentru acest lucru nu sunt guvernanții, fie ei politicieni, fie experți ai agențiilor de reglementare, ci chiar consumatorii. Pentru că numai 6% dintre aceștia au declarat, potrivit unui sondaj realizat de Reveal Marketing Research, că intenționează să-și schimbe furnizorul.

Procentul de 6% este unul extrem de redus și nu va putea afecta actualul oligopol pe care marii furnizori (Electrica, Enel, CEZ și E.ON - care sunt deopotrivă și distribuitori zonali) îl dețin. Potrivit studiului amintit, 64% dintre respondenți au afirmat că intenționează să păstreze același furnizor de energie electrică în continuare, iar 25% s-au declarat nehotărâți. Interesant este că nivelul de informare pare a favoriza status quo-ul și nu schimbarea: 71% dintre persoanele educate, cu copii, spun că vor rămâne la același furnizor, față de 58% dintre familiile tradiționale cu același răspuns.

viewscnt
Afla mai multe despre
liberalizare piata energie
dereglementare preturi energie
contracte concurentiale furnizare energie
hidroelectrica vanzari energie populatie
hidroelectrica clienti casnici