Auchan România accelerează tranziția către energie verde, cu obiectivul de a reduce cu 40% consumul magazinelor și de a folosi 100% energie din surse regenerabile până în 2030. Compania își propune să ajungă la un nivel de 60% energie verde în consumul a 30 de magazine Auchan, ATAC și al sediului central, până la final de an, printr-un mix de energie provenit din panouri fotovoltaice deja existente și achiziții realizate prin Auchan Renewable Energy (ARE).
Tranziția către energie verde vine în completarea unui parcurs solid început încă din 2022, când, în contextul crizei energetice și în linie cu strategia de decarbonizare a operațiunilor, Auchan România a implementat un set amplu de măsuri pentru a reduce consumul de energie. Aceste acțiuni au condus la o scădere cu 20% a consumului energetic la nivel de companie, prin soluții cu impact pe termen scurt și mediu.
Ca parte a acestui demers, retailerul a înființat, la începutul anului 2023, Auchan Renewable Energy (ARE), companie care cumpără și furnizează energie pentru locațiile Auchan. În prezent, 30 de magazine Auchan și ATAC, din 11 orașe, precum și sediul central din București, sunt alimentate prin ARE, iar până la finalul anului 60% din energie va proveni din surse regenerabile. De asemenea, 16 dintre magazine beneficiază deja de panouri fotovoltaice care doar în 2024 au produs peste 8 mil. kWh.
„Trecerea la energia din surse regenerabile este un demers complex, susținut atât prin instalarea de panouri fotovoltaice în rețea, cât și prin activitatea companiei noastre, Auchan Renewable Energy, care asigură tranzacționarea de energie către locațiile Auchan. Împreună, aceste inițiative contribuie semnificativ la reducerea amprentei de carbon și la creșterea gradului de autonomie energetică a companiei. În viitor, ne propunem să dezvoltăm și alte proiecte, inclusiv implementarea de stații de încărcat mașini electrice.” a declarat Cristian Drăghici, Director Auchan Renewable Energy.
În 2024, Auchan România a continuat să implementeze măsuri strategice pentru reducerea impactului asupra mediului, cu rezultate semnificative în zona consumului energetic și a emisiilor. Prin acțiuni integrate de eficiență operațională și optimizare logistică, compania a reușit să diminueze cu peste 50% emisiile generate de consumul de energie electrică, cu 28% pe segmentul gazelor naturale, combustibilului și refrigeranților, precum și cu 18% emisiile provenite din transportul de bunuri.
Despre Auchan România
Auchan România are în portofoliu peste 470 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 8 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 9 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în stațiile Petrom, peste 40 de magazine în franciză Simply by Auchan, precum și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2024 de peste 1,7 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerț omnicanal, modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse și un concept de discount responsabil, cu toate prețurile mici, în fiecare zi.