Electrica Furnizare a trasmis un mesaj clienților în care arată explică măsurile de protecție socială destinate consumatorilor casnici de energie electrică afectați de sărăcie energetică, aplicabile în perioada 1 iulie 2025 – 31 martie 2026.
Mesajul companiei
În ce constau măsurile de protecție socială destinate consumatorilor casnici de energie electrică
Măsurile de protecție socială constau în acordarea unui sprijin financiar în valoare de 50 lei/lună sub forma unui tichet electronic de energie, valabil pe teritoriul României, care poate fi utilizat de beneficiar doar pentru plata facturilor de energie electrică aferente locului de consum pentru care a fost acordat sprijinul precizat.

Care sunt criteriile de încadrare în categoria consumatorilor afectați de sărăcie energetică
Pot beneficia de sprijin sub forma tichetului electronic de energie următoarele categorii de consumatori casnici:
– Persoanele singure cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei
– Familiile cu un venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei
Persoanele care se încadrează în categoriile de consumatori casnici menționate anterior este necesar să îndeplinească și următoarele criterii:
– Să nu beneficieze de servicii sociale în regim rezidențial organizate ca structuri publice sau private
– Să aibă, la data solicitării sprijinului, domiciliul în România sau să facă dovada că locuiesc în România
– Să aibă, la data solicitării sprijinului, domiciliul în România sau să facă dovada că locuiesc în România
Cum se acordă sprijinul destinat consumatorilor casnici de energie electrică
Sprijinul se acordă la solicitarea persoanei singure sau al unui membru al familiei care este major, pentru un singur loc de consum.

Solicitantul nu trebuie să dețină neaparat calitatea de titular al contractului de furnizare de energie electrică, cu condiția ca datele de identificare ale membrilor familiei declarați de solicitant să nu se regăsească înregistrate la alt loc de consum.
Solicitarea în vederea acordării sprijinului se poate depune utilizând una dintre următoarele modalități:
– online, în aplicația EPIDS (disponibilă în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a Ordonanței de Urgență nr. 35/27.06.2025)
– prin intermediul reprezentanților oficiului poștal ori al reprezentanților primăriilor în raza cărora se află locul de consum pentru care solicitantul dorește să beneficieze de sprijin
Excepție: beneficiarii categoriilor de ajutoare financiare care compun venitul minim de incluziune nu este necesar să completeze o solicitare pentru a le fi acordat sprijinul sub forma tichetului electronic de energie. Aceștia vor beneficia din oficiu de măsurile de protecție socială destinate consumatorilor casnici de energie electrică afectați de sărăcie energetică, procesul de înregistrare al acestora fiind gestionat de către ANPIS.
Cum aflu dacă solicitarea de sprijin destinat consumatorilor casnici de energie electrică a fost validată
Dacă solicitarea ta a fost validată, vei primi tichetul electronic de energie în format electronic la adresa de e-mail furnizată de tine în cerere.
În situația în care ai optat pentru emiterea tichetului electronic de energie în format fizic, acesta îți va fi transmis prin poștă în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la validarea solicitării tale.
Ce informații conține tichetul electronic de energie
Tichetul electronic de energie conține următoarele mențiuni:

– informații privind numărul de telefon ce poate fi apelat în scopul obținerii de informații privind utilizarea tichetelor electronice de energie, precum și pentru transmiterea de sesizări.
– numele emitentului, respectiv datele sale de identificare;
– perioada de valabilitate a sprijinului;
– numele și prenumele destinatarului și adresa locului de consum;
– cod de bare/cod QR;
– informații privind numărul de telefon ce poate fi apelat în scopul obținerii de informații privind utilizarea tichetelor electronice de energie, precum și pentru transmiterea de sesizări.
Cum se realizează plata prin intermediul tichetului electronic de energie
Plata se realizează prin serviciul de mandat poștal oferit de Compania Națională Poșta Română, din contul de mandat poștal asociat POD-ului precizat în solicitarea de sprijin formulată de beneficiar, care se regăsește în cadrul facturilor de energie electrică aferente locului de consum pentru care a fost acordat sprijinul.
Pentru realizarea plății, este necesară prezentarea facturii de energie electrică. Efectuarea plății nu este condiționată de prezentarea tichetului electronic de energie.
În cazul în care factura de energie electrică include mai multe locuri de consum, respectiv mai multe POD-uri, sprijinul se utilizează exclusiv pentru suma aferentă locului de consum pentru care a fost acordat, identificat distinct în factură.
Pot fi achitate prin intermediul tichetului electronic doar facturile emise după data de 1 iulie 2025 și care sunt aferente consumului realizat începând cu această dată.
Pânâ când pot utiliza soldul aferent tichetului electronic de energie

Soldul din contul de mandat asociat locului de consum pentru care a fost acordat tichetul electronic de energie poate fi folosit în termen de 12 luni de la data ultimei încărcări cu valoarea sprijinului.
Pentru ce perioadă se aplică măsurile de protecție socială menționate mai sus
Măsurile de protecție socială acordate consumatorilor casnici de energie electrică afectați de sărăcie energetică se aplică pentru perioada 1 iulie 2025 – 31 martie 2026.
Pentru mai multe detalii, te rugăm să vizitezi punctele de prezență ale Companiei Naționale Poșta Română sau să consulți Ordonanța de Urgență nr. 35/27.06.2025.