Contribuția subsidiarelor și participațiilor de capital la profitabilitatea Grupului BT a fost de 120,8 milioane lei în primul trimestru din 2025. Din profitul Grupului BT, cel al băncii reprezintă 86%, și anume 756 milioane de lei. Profitul băncii include doar o lună de venituri (martie 2025) aferent portofoliului OTP Bank România (in valoare de 65 milioane lei). Astfel, profitul Băncii Transilvania nu include venituri de 138 milioane lei, înregistrate de OTP Bank România în ianuarie și februarie 2025.
„Urmărind trendul din primul trimestru, avem un grad ridicat de siguranță că banca și Grupul BT vor realiza bugetul asumat față de acționari. Pe de altă parte, ne uităm cu atenție la tabloul macroeconomic, așteptăm finalizarea incertitudinilor politice și implementarea reformelor structurale, care să ajute țara să își continue creșterea susținută și să își atingă potențialul. România are o economie mult mai dezvoltată decât în alți ani, ceea ce ne face încrezători că vom trece cu bine peste această perioadă de turbulențe” – declară Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.”
Veniturile operaționale au crescut cu 20%, la 2,66 miliarde de lei, pe fondul creșterii veniturilor nete din dobânzi cu aproape 16%, la 1,96 miliarde de lei și al creșterii veniturilor nete din taxe și comisioane cu 9,7%, la 382 de milioane de lei.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Cheltuielile operaționale au crescut însă cu 58%, la 1,65 miliarde de lei, în condițiile creșterii cheltuielilor cu personalul cu aproape un sfert, la 722 de milioane de lei. Cea mai mare creștere este însă la capitolul cheltuielilor nete cu ajutările pentru depreciere, care au sărit de la 7,5 milioane la 293 de milioane de lei.
De asemenea, câștigul din achiziții de aproape 133 de milioane de lei de anul trecut nu se mai regăsește în rândul veniturilor extraordinare din acest an.
Soldul creditelor brute al băncii înregistrează o creștere de 12,7 miliarde lei, +14,7% față de decembrie 2024 datorită integrării portofoliului OTP Bank România și creșterii volumului împrumuturilor acordate. Depozitele clienților băncii au crescut până la 160,1 miliarde lei, +6,2% față de decembrie 2024. Economiile populației reprezintă 104,3 miliarde lei, iar depozitele companiilor sunt de 55,9 miliarde lei.
Soldul creditelor acordate persoanelor fizice de către bancă a ajuns la 58,6 miliarde de lei, în creștere cu 12% față de finele anului trecut.
Volumul aprobat de credite corporate a urcat cu 9% față de primul trimestru din 2024, la 7,4 miliarde de lei.
Aproape 5.400 de persoane și-au cumpărat, in primele trei luni ale anului, locuință cu finanțare de la BT, cu un volum total de 1,6 miliarde de lei. Soldul creditelor ipotecare/imobiliare este de 24,5 miliarde lei la nivelul Grupului BT, +1,9% față de 31 martie 2024, reprezentând 24% din portofoliul de credite.
Alte date relevante:
- Rata creditelor neperformante este de 2,52% la 31 martie 2025. Aceasta este în creștere față de nivelul de 2,01% raportat la 31 martie 2024
- Indicatorul de solvabilitate la 31 martie 2025 este 19,76% la nivel individual. Solvabilitatea era, la 31 martie 2024, de 20,06% fără profit inclus, respectiv 21,47% cu profit inclus.
- Eficiența operațională a ajuns la 47,42%, calculat cu impactul anualizat al contribuției la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare și la Fondul de Rezoluție, comparativ cu 45% în T1 2024.
- Raportul credite brute/depozite este de 61,7%, +4,6 pp (puncte procentuale) față de 31 decembrie 2024.
- Banca Transilvania a ajuns la 7,4 milioane de carduri în portofoliu, iar numărul cumpărăturilor efectuate cu cardul este +19% față de aceeași perioadă a anului trecut.
- BT a ajuns la 150.000 de clienți Premium Banking, respectiv la aproape 6.000 de clienți Private Banking. La finalul primului trimestru al anului, activele clienților Private Banking administrate de bancă a depășit pragul de 3 miliarde euro, +12% față de 31 decembrie 2024. Aproape jumătate din aceste active sunt ale clienților Private Banking din București.
- 10% dintre persoanele care au devenit clienți ai băncii în ianuarie – martie 2025 prin intermediul BT Pay locuiesc sau studiază în alte țări, cele mai multe fiind în Marea Britanie, Republica Moldova, Italia, Germania și Spania.