În operațiunea de piață de peste 600 milioane lei derulată la Purcari Wineries, fostul șef executiv Victor Bostan, care-și leagă numele de internaționalizarea mărcii, a vândut acțiuni pentru suma de 42 milioane lei.
În oferta publică de preluare voluntară în care polonezii de la Maspex a reușit să obțină un pachet de control de 71,18% din acțiunile Purcari Wineries (WINE), Amboselt Universal, care anterior deținea 20,03% din titluri, rămâne în acționariat, cu o participație de 15,08% din titluri, conform datelor analizate de Profit.ro.
Aceasta s-a diminuat în contextul în care fostul director Victor Bostan a vândut 2,00 milioane de acțiuni, reprezentând 5% din capitalul social.
La prețul de 21,00 lei/acțiune al ofertei publice, rezultă că Bostan, care a făcut ca producătorul basarabean de vinuri să devină lider în piața românească, a obținut 42,00 milioane lei (8,26 milioane euro).

Nu este singurul vânzător de această anvergură. Fondurile Firebird, care au depășit pragul de deținere de 5% prin tranzacții din februarie 2023, au ieșit din acționariat. Vânzarea s-a realizat prin cele 2 vehicule investite, Firebird Avrora Advisors LLC și Firebird Management LLC.
De asemenea, acesta a raportat coborârea sub pragul de 5% a Fiera Capital (fosta Charlemagne Capital), însă raportarea nu dă detalii asupra cantității de acțiuni păstrate sau a existenței și dimensiunii unui pachet de acțiuni păstrat. Fiera Capital a fost unul din investitorii instituțioali care au intrat la oferta publică primară derulată la începutul anului 2018.

Polonezii de la Maspex au dat ocazia unui exit pentru cantități mari de acțiuni la o societate cu lichiditate nu foarte mare într-o ofertă publică ce s-a ridicat la 604,28 milioane lei (118,95 milioane euro), potrivit ultimelor detalii furnizate de intermediarul BRD – Groupe Société Générale (BRD).
Maspex România face parte din grupul Maspex, cea mai mare companie privată din industria alimentară din Polonia și una dintre cele mai mari din Europa Centrală și de Est, cu o istorie de peste 30 de ani pe piața de profil.
Produsele grupului sunt distribuite în peste 60 de țări de pe toate continentele, cu excepția Antarcticii.