Google a emis un comunicat oficial prin care neagă că AI-ul adăugat în motorul de căutare ar avea un impact negativ asupra traficului web.
Mai multe studii, inclusiv unul recent dat publicității de Pew Research, au arătat că, după implementarea inteligenței artificiale generative în Google, oamenii dau mai rar click pe link-uri.
Asta după ce mai multe mari site-uri de presă din Statele Unite au arătat că traficul organic a scăzut semnificativ după ce Google a început să afișeze informații rezumate direct în motorul de căutare.

Google, de partea cealaltă, neagă acum faptul că AI-ul adoptat în ultimii ani ar avea un impact negativ asupra traficului pe care îl trimite site-urilor care creează conținutul rezumat de inteligența artificială.
Într-o postare pe blogul companiei, șeful Google Search, Liz Reid, spune că volumul traficului organic este stabil, în comparație cu cifrele de anul trecut.
Aceasta spune că singura diferență este că unele site-uri primesc acum mai mult trafic, în vreme ce altele rămân cu trafic mai puțin.
Google spune că se vede o creștere a traficului către site-urile care au forumuri, video, podcast-uri și „voci autentice”. Cu alte cuvinte, gigantul american dă vina pe strategia de conținut a site-urilor.