Rețelele rivale TikTok și Instagram au demarat, aproape simultan, teste ale unor paywall-uri, prin care creatorii să poată cere un abonament lunar pentru accesarea conținutului.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast
Prima care a anunțat că vrea să lanseze abonamente și că deja testează această facilitate a fost Instagram. Produsul deținut de Meta a inițiat un test restrâns în Statele Unite.
Restrâns este cuvântul cheie aici, în total, doar 10 creatori de conținut au fost selectați să poată configura paywall-uri, pentru ca urmăritorii să poată accesa anumite creații doar dacă plătesc un abonament lunar.
În această fază, pot fi „ascunse” în spatele unui abonament lunar doar Story-urile și filmările live.
Valoarea abonamentelor este între 1 dolar și 100 de dolari pe lună. În total, există opt paliere de preț. Oficialii Instagram spun că platforma socială nu va opri comision din venituri, cel puțin până în 2023.
TikTok a anunțat că a început, de asemenea, să testeze un sistem de abonamente pentru accesarea anumitor postări. Spre deosebire de Instagram, platforma chineză nu a oferit niciun detalii despre felul în care va funcționa acesta sau despre valoarea abonamentelor lunare.