Markus Knall, redactor șef al diviziei digitale a Ippen.Media, un grup media din Germania, a declarat pentru News.ro că suntem în stadiul foarte incipient al inteligenței artificiale în jurnalism, iar viitorul este modelat de oportunitățile pe care ni le va oferi inteligența artificială. Acesta a vorbit și despre modurile în care inteligența artificială sprijină jurnalismul. De asemenea, grupul media pe care îl conduce produce zilnic articole cu sprijnul AI, dar o persoană mai verifică articolul respectiv înainte de publicare.
Markus Knall are o experiență de peste zece ani în management editorial, strategii de conținut digital și marketing digital. A fondat una dintre cele mai mari rețele editoriale digitale din Germania.
Ippen Digital este cel mai important editor digital din Germania, cu peste 50 de site-uri de știri – de la tz, Münchner Merkur, HNA și Frankfurter Rundschau până la BuzzFeed.de, Einfach Tasty, Serienjunkies și ingame.de. Rețeaua editorială, cunoscută sub brandul IPPEN.MEDIA, generează un trafic de peste 300 de milioane de vizite pe lună și ajunge la jumătate dintre utilizatorii de internet din Germania. Este, de asemenea, una dintre cele mai mari rețele de publisheri regionali din Europa, cu numeroase site-uri proprii și douăsprezece site-uri partenere.

”Viitorul este modelat de oportunitățile pe care ni le va oferi inteligența artificială. Suntem în stadiul foarte incipient al inteligenței artificiale în jurnalism. Ce vedem acum este mai mult decât un trend, va dura o perioadă îndelungată și va remodela jurnalismul la o scară mai mare. Nu știm încă în ce direcție sau cât de mult va fi modelat jurnalismul de inteligența artificială”, a declarat Markus Knall, redactor șef al Ippen.Media, pentru News.ro.
Acesta a participat la European Publishig Congress 2025, ce a avut loc la Viena.
”Sunt multe moduri în care inteligența artificială sprijină jurnalismul. Unul ar fi că redactează articole. Dar mai sunt și alte moduri. Altul ar fi că te ajută să găsești subiectele potrivite și să distribui contentul potrivit spre publicul potrivit. Poate remodela un conținut. O altă opțiune este că scrie articole și asta este un aspect important. Eu cred că vor fi multe articole scrise de inteligența artificială sau rescrise și corectate de AI și validate de un om. Noi, în grupul nostru media, publicăm articole produse complet de inteligența artificială, la care oamenii aruncă o privire de ansamblu. Dar produse și scrise de AI”, a adăugat el.
Orice subiect, orice categorie poate fi scrisă de AI, iar asta depinde de ce condiționezi articolul și de cum îl modelezi, consideră Markus Knall.

”Am făcut un test în februarie, cu ocazia alegerilor federale din Germania, cu un text scris de AI, care a folosit date din rezultatele alegerilor. Am publicat peste o mie de articole, dar la fel de bine puteam să publicăm 10.000 de articole. Noi deja publicăm content creat de AI. Dar poți superviza fiecare articol, trebuie să supervizezi din punct de vedere al calității și acurateții articolului”, a mai spus el.
Markus Knall crede că cititorilor nu le pasă cine anume scrie articolul.
”În opinia mea, cititorilor nu le pasă cine scrie articolul. Cititorilor nu le pasă dacă folosești o mașină de scris sau un calculator, nu-i interesează cine a tastat textul. Le pasă dacă pot avea încredere în tine. Și dacă semnez un articol, asta e compania mea, eu sunt autorul și poți avea încredere în articol, totul este corect în interior, cititorilor nu le pasă cine a scris articolul”, a menționat el, precizând că se referă la cititorii din Germania.
”Noi producem zilnic articole cu sprijnul AI, poate rescrise de un om, o persoană mai verifică articolul, cantitatea e mare, nu am un număr exact. În final, produsul, articolul trebuie să fie corect și real. Uneori un om mai corectează greșeli. Dar au fost și situații în care articolul nu avea nicio greșeală”, precizează el.
AI face atâtea greșeli câte acceptăm noi, mai afirmă el.

”Dacă nu dorim să avem greșeli, poți controla asta, poți stabili un regim al calității. Dacă nu accept nicio greșeală, articolul nu va fi publicat. Depinde de om cum va fi produs acest articol. Și mai poți implementa mecanisme de verificare, astfel încât să fie din ce în ce mai bine”, declară Markus Knall.
Acesta mai spune că, de exemplu, sunt localități în Germania unde e mare nevoie de AI, pentru că nu are cine să scrie articolele dedicate zonei respective.