Meta Platforms intenționează să permită brandurilor să creeze și să țintească reclame complet automatizate cu ajutorul inteligenței artificiale (AI) până la sfârșitul anului viitor, a relatat Wall Street Journal, citând surse apropiate companiei, transmite Reuters.
Cu 3,43 miliarde de utilizatori activi lunar la nivel global, aplicațiile Meta oferă deja instrumente AI care generează variații personalizate de reclame, fundaluri de imagini și ajustări automate pentru reclamele video, ceea ce le face extrem de atractive pentru agenții de publicitate. Potrivit sursei, un brand ar putea oferi o imagine de produs și un buget, iar AI-ul Meta ar genera automat reclamele (imagini, video, text) și ar stabili publicul-țintă pe Instagram și Facebook, oferind și sugestii pentru buget, scrie News.ro.

Meta mai are în plan și posibilitatea ca reclamele să fie personalizate în timp real cu ajutorul AI, astfel încât utilizatorii să vadă versiuni diferite ale aceleași reclame, în funcție de factori precum geolocalizarea.
Contactați de Reuters, reprezentanții Meta au făcut trimitere la declarațiile publice recente ale CEO-ului Mark Zuckerberg despre reclamele bazate pe AI. Săptămâna trecută, Zuckerberg a subliniat că advertiserii au nevoie de produse AI care să livreze ”rezultate măsurabile, la scară” în viitorul apropiat. El a adăugat că obiectivul Meta este de a construi ”un magazin unic” de instrumente AI, unde firmele să poată stabili obiective, bugete și să lase platforma să gestioneze logistica.
În același timp, alte platforme de social media, precum Snap, Pinterest și Reddit, investesc tot mai mult în instrumente AI și de machine learning pentru a atrage agențiile de publicitate într-o piață extrem de competitivă.

Acțiunile Meta au crescut cu aproape 1% în tranzacțiile de luni dimineață, în timp ce acțiunile giganților publicitari Interpublic Group și Omnicom Group au scăzut cu 1,9%, respectiv 3,2%. Acțiunile Publicis Groupe din Franța au pierdut 3,8%, iar acțiunile WPP, listate în SUA, au scăzut cu 2,2%.
Deși și alte companii de tehnologie, precum Google și OpenAI, au lansat instrumente AI pentru generarea de video și imagini, adoptarea lor pe scară largă în publicitate rămâne incertă din cauza preocupărilor legate de siguranța brandurilor, controlul creativ și calitatea conținutului.