FRF lansează platforma B.R.A.V.O cu o campanie de conștientizare menită să transforme critica în susținere

Media&Advertising/CSR   
FRF lansează platforma B.R.A.V.O cu o campanie de conștientizare menită să transforme critica în susținere

Federația Română de Fotbal a lansat pe 1 iunie platforma FRF B.R.A.V.O (Bucurie, Respect, Afecțiune, Voință și Optimism), o inițiativă ce își propune să readucă bucuria în jocul copiilor și să combată presiunea venită de la marginea terenului sau din tribune, din partea părinților sau a antrenorilor.

FRF B.R.A.V.O atrage atenția asupra comportamentelor nepotrivite manifestate la marginea terenurilor,  în special asupra evaluării copiilor prin jigniri. Astfel de atitudini, precum și conflictele cu antrenorii, reprezintă forme de abuz emoțional asupra tuturor participanților la antrenamente sau meciuri. Etichetele și criticile dure pot lăsa urme adânci în sufletul copiilor, afectându-le încrederea pe termen lung sau chiar determinându-i să renunțe la sport.

Urmărește-ne și pe Google News

Lansarea a avut loc de Ziua Copilului, printr-un eveniment desfășurat la Centrul Național de Fotbal din Mogoșoaia. Momentul central al zilei de 1 iunie a fost vizita invitaților în vestiarul-concept al „generației pe care nu o vrea nimeni”, urmată de antrenamentul oficial al tricolorilor. În vestiarului tematic au fost expuse tricourile micilor jucători, pe care, în locul numelor lor reale, au fost inscripționate insulte frecvent auzite din tribune – precum „Măfaci Derâs”, „Bunde Nimic” sau „Nai Talent”.

Aceste cuvinte devin etichete  ale unei probleme reale: prea mulți copii abandonează sportul nu din lipsă de talent, ci din cauza presiunii și a abuzului verbal venit din partea celor care, de fapt, ar trebui să-i încurajeze.

Un manifest pentru schimbare: Cum ne raportăm la generația care vine

Inițiativa FRF B.R.A.V.O a pornit de la un insight simplu, dar puternic: ce aud copiii de pe marginea terenului le poate modela nu doar jocul, ci și viitorul. Astfel, B.R.A.V.O devine o platformă prin care FRF promovează Bucuria, Respectul, Afecțiunea, Voința și Optimismul în relația cu tinerii sportivi.

În fotbal, fiecare copil visează să-și vadă numele pe spatele tricoului. Însă, uneori, părinții «scriu» altceva în locul lor. În loc de susținere, copiii primesc insulte și critici, iar în locul bucuriei, ajung să simtă rușine. Fiecare cuvânt dur devine o povară pe care o poartă atât în suflet, cât și pe teren. Prea mulți copii abandonează sportul în fiecare an, nu din lipsă de talent, ci din cauza presiunii exercitate tocmai de cei care ar trebui să le fie sprijin. Prin campania B.R.A.V.O, ne propunem să cultivăm emoțiile pozitive ale copiilor și să contribuim la crearea unui mediu în care aceștia să se bucure de joc cu încredere, libertate și plăcere.”, a declarat Răzvan Burleanu, președintele Federației Române de Fotbal.

Demersul este susținut de o serie de componente-cheie: o banderolă simbolică, spoturi video și radio, materiale digitale, precum și resurse educative dedicate părinților – printre care se numără Ghidul Părinților și un KIT cu 10 reguli de conduită, care va fi distribuit cluburilor sportive. În plus, vor fi organizate cursuri de safeguarding, iar pe platforma dedicată campaniei va exista o secțiune specială pentru raportarea comportamentelor nepotrivite.

Pe platforma oficială a campaniei sunt disponibile toate informațiile de raportare, prin care pot fi semnalate comportamente verbale abuzive din sportul de copii, oferind astfel un instrument concret pentru susținerea unui mediu sănătos și empatic.

Vestiarul generației de mâine – între rușine și visuri

Vestiarul generației pe care nu o vrea nimeni” va fi prezent și la următorul meci al echipei naționale, pe data de 10 iunie, când vizitatorii vor putea interacționa cu spațiul și vor putea lăsa propriile mesaje de susținere pe partea exterioară a vestiarului, în contrast cu apelativele negative din interior. În paralel, copiii vor construi „un perete al visurilor” format din mesaje în formă de tricouri cu apelative pozitive precum „Curajos”, „Ambițios”, „Optimist”.

De asemenea, la meciul României din 7 iunie, cu Austria, la Viena, copiii care vor însoți jucătorii pe teren vor purta banderola FRF B.R.A.V.O, iar la București cu Cipru, aceștia vor îmbrăca tricouri, simbolizând generația pe care o putem crește cu respect, nu cu frică.

Ce strigăm azi din tribună poate deveni numele generației de mâine

Platforma FRF B.R.A.V.O reprezintă începutul unui demers de durată, construit pentru a susține educarea, sprijinirea și inspirarea generațiilor tinere din fotbalul românesc. Reușita acestei inițiative presupune implicarea tuturor actorilor din jurul sportului juvenil: părinți, antrenori, oficiali și suporteri.

Cuvintele rostite astăzi din tribună pot deveni etichetele purtate de copiii de mâine. Pe umerii celor mici se pot așeza nume care inspiră mândrie sau, dimpotrivă, poveri greu de dus. Este momentul ca atmosfera de pe margine să se transforme din presiune în susținere. Generația de mâine merită să crească într-un mediu în care jocul aduce bucurie, nu frică.

Pentru că această cauză merită toată atenția, inițiativa beneficiază de susținere media din partea unor parteneri importanți: PRO TV, Voyo, KISS FM, Magic FM, Rock FM, Prima TV & Prima Sport, Digi Sport, TVR, Antena 1, precum și Itsy Bitsy. Federația Română de Fotbal le mulțumește acestora pentru implicare!

Află mai multe detalii și alătură-te campaniei: https://www.frf.ro/despre-frf/responsabilitate-sociala/b-r-a-v-o-by-frf/

viewscnt
Afla mai multe despre
frf
b.r.a.v.o